کپسول آتش نشانی مناسب منزل

معرفی کپسول آتش نشانی مناسب منزل

هر ساله شاهد حوادث آتش‌سوزی در منازل و خانه‌ها هستیم که خسارات زیادی به بار می‌آورد. شاید بتوان با خسارات مالی کنار آمد، اما از دست دادن عزیزان به دلیل بی احتیاطی و نداشتن کپسول آتش نشانی مناسب منزل جهت مقابله با آتش آزار دهنده و سخت است.

تهیه کردن کپسول آتش نشانی برای منزل از جمله کار‌های مهم و ضروری است که از هرگونه خسارات موقع حادثه جلوگیری کرده و نمی‌گذارد شما تجربه سختی داشته باشید.‌ اگر دغدغه خرید کپسول آتش نشانی مناسب منزل را دارید به وب سایت فروشگاهی نیکوکار مراجعه کنید.

کپسول آتش نشانی در خانه
یک کپسول آتش نشانی در یک خانه

انواع کپسول آتش نشانی مناسب منزل

کپسول آتش نشانی مناسب منزل انواع مختلفی دارد که در این بخش از مطالب به آن‌ها می‌پردازیم.

کپسول آتش نشانی فوم:

یکی از کپسول‌های آتش نشانی که کاربرد بالایی دارد، کپسول آتش نشانی فوم یا کف است. کپسول‌های آتش نشانی منازل حاوی بی‌کربنات و سولفات آلومینیوم بوده و در دمای بالای ۸۰ درجه سانتی گراد گاز دی اکسید کربن آزاد می‌کند که این باعث خاموش شدن محل آتش‌سوزی می‌شود.‌ انتخاب کپسول مناسب یکی از مهم‌ترین راهکار‌هایی برای مقابله با خطرات آتش‌سوزی است.

البته نحوه کار با آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. از این که چه نوع کپسولی را برای خاموش کردن آتش‌سوزی انتخاب کرده‌اید مهم است؛ چرا که قدرت خاموش کنندگی هر کدام از این کپسول‌ها با هم متفاوت است.

به طور مثال برای خاموش کردن آتش‌سوزی که از اتصالات برق ایجاد شده به هیچ عنوان از کپسول آتش نشانی آب استفاده نکنید؛ زیرا آب رسانای الکتریکی است و منجر به افزایش خسارت می‌شود. از کپسول آتش نشانی فوم برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها در آشپزخانه استفاده می‌کنند؛ چرا که کپسول فوم‌ مانع رسیدن اکسیژن به آتش شده و آن را خاموش می‌کند.

کپسول خاموش کننده آب و گاز:

کپسول‌های خاموش کننده آب و گاز یکی از رایج‌ترین نوع خاموش کننده‌ها هستند که می‌توانند آتش‌سوزی‌های ناشی از پلاستیک، چوب، لاستیک و کاغذ را خاموش کنند. همان طور که مشخص است، این کپسول‌ها حاوی آب و گاز بوده که با مهار کردن، آتش خیس و در نهایت خاموش می‌شود.

برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌هایی که در سالن پذیرایی منزل و اتاق خواب رخ می‌دهد این نوع کپسول گزینه مناسبی است؛ همچنین این کپسول می‌تواند میز ناهار خوری، فرش، موکت و… آتش گرفته را خاموش کند.

کپسول آتش نشانی مناسب خانه های مسکونی
کپسول آتش نشانی نصب شده در راهرو یک خانه

کپسول آتش نشانی CO2:

این خاموش کننده برای آتش‌سوزی منزل گزینه مناسبی بوده و بیش‌ترین کاربرد آن در پارکینگ‌های مجتمع مسکونی و منازل ویلایی است؛ زیرا بیش‌تر مواقع آتش‌سوزی‌ها در پارکینگ اتفاق می‌افتد. آتش‌سوزی الکتریکی که شامل اتصالات کلید، برق و پریز است را می‌توان با استفاده از کپسول آتش نشانی مناسب منزل Co2 خاموش کرد.

کپسول آتش نشانی بیورسال:

یکی دیگر از کپسول‌های آتش نشانی منزل، کپسول بیورسال است. این نوع کپسول آتش نشانی همانند کپسول‌های دیگر از جمله تجهیزات مناسب برای خاموش کردن محل آتش‌سوزی است. کپسول آتش نشانی بیورسال بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و عملکرد خوبی دارد، به گونه‌ای که می‌تواند آتش‌سوزی‌های بزرگ و حجیم را به سرعت خاموش کند.

کپسول آتش نشانی بیورسال حاوی مایع کنستانتره است که میزان غلظت آن توسط آب کاهش یافته است؛ بنابراین در صورت استفاده از این کپسول هیدروکربن محدود شده و در هنگام مهار آتش یا پس از آن آتش شعله ور نخواهد شد. مهمترین مزایای استفاده از این کپسول، ایجاد امنیت برای مصرف کنندگان است.

کپسول آتش نشانی خاموش کننده پودر خشک:

کپسول‌های آتش نشانی پودر خشک می‌توانند آتش را به طور کامل خاموش و از شعله ور شدن آن نیز جلوگیری کنند به همین علت از کپسول آتش نشانی مناسب خودرو یکی از مهمترین مزایای این کپسول‌ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است که می‌تواند آتش‌سوزی‌هایی که در اثر سوختن مایعات، جامدات و گازها به وجود آمده را از بین ببرد. عملکرد این کپسول با استفاده از اسپری کردن پودر خشک بر پایه مواد شیمیایی بوده به همین علت نیاز است بعد از خاموش کردن آتش وسایل منزل را تمیز کنید.

نکته بسیار مهم، کپسول آتش نشانی خاموش کننده پودر خشک حاوی مواد شیمیایی بوده و احتمال دارد به برخی از سطوح خانه آسیب برساند. هنگام استفاده از این کپسول احتمال دارد دید شما کاهش پیدا کند. این کپسول پودر خشک محدودیت‌هایی دارد.

برای مثال بو کردن پودر بسیار خطرناک است و سلامتی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در پایان هم به این نکته اشاره کنیم که کپسول‌ آتش نشانی پودر خشک باعث خنک شدن آتش نمی‌شود، بلکه ممکن است بعد از خاموش کردن آتش مجددا شعله ور شود.

نکات مهم در هنگام خرید کپسول آتش نشانی برای منزل

برای این که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین کپسول آتش نشانی را برای منزل از فروشگاه نیکوکار تهیه کنید، لازم است به نکات مهمی هنگام خرید کپسول آتش‌نشانی دقت کنید که این موارد به شرح زیر است.

انواع کپسول آتش نشانی برای منازل
انواع کپسول آتش نشانی

1. وزن کپسول آتش نشانی:

نخستین عامل که باید هنگام خرید کپسول آتش نشانی مناسب منزل به آن توجه کنید، وزن کپسول است. کپسول آتش نشانی باید وزن مناسبی داشته باشد که بتوان در شرایط اضطراری به راحتی جابجا کرد.

2. نوع کپسول آتش نشانی:

همانطور که گفته شد، نوع مواد کپسول آتش نشانی باید با نوع آتش‌سوزی که اتفاق افتاده تناسب داشته باشد؛ بنابراین پیش از خرید کپسول آتش نشانی برای منزل درباره انواع کپسول‌ها و نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی، اطلاعات کاملی کسب کنید.

3. محل نصب کپسول آتش نشانی در منزل:

محل نصب کپسول آتش نشانی یکی دیگر از مواردی است که باید پیش از خرید کپسول مورد توجه قرار داد؛ بنابراین قسمتی از منزل را برای نصب کپسول آتش نشانی مشخص کنید.

4. قیمت کپسول آتش نشانی

یکی دیگر از عواملی که بسیاری از خریداران کپسول به آن اهمیت می‌دهند، قیمت کپسول آتش نشانی است. این محصول قیمت ثابتی ندارد و با توجه به نوع و حجم کپسول تعیین می‌شود. با مراجعه به وب سایت فروشگاهی نیکوکار می‌توانید مناسب‌ترین کپسول آتش نشانی را برای منزل با قیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری کنید.

فیمت کپسول آتش نشانی
کپسول آتش نشانی در آشبزخانه

نکات مهم بعد از تهیه کپسول آتش نشانی مناسب منزل

نکاتی وجود دارد که بهتر است بعد از تهیه کپسول آتش نشانی برای منزلتان آن‌ها را بدانید. این موارد به شرح زیر است.

  1. بعد از خرید کپسول آتش نشانی مناسب منزل باید با طرز کار با آن را یاد بگیرید تا در شرایط ضروری بتوانید از آن به نحوه مناسب استفاده کنید و با خاموش کردن آتش جان خود و عزیزان را نجات داده و از خسارت احتمالی پیشگیری کرد.
  2. محل مناسبی را برای نصب انتخاب کنید که دسترسی به آن راحت باشد. ضروری است همه افراد خانواده از محل نصب کپسول و نحوه استفاده از آن آشنایی کافی داشته باشند.
  3. بعد از هر بار استفاده کپسول خود را شارژ کرده و در جای خود قرار دهید که همیشه از پر بودن آن مطمئن باشید.
  4. نگهداری از کپسول آتش نشانی دارای اصول و مقررات خاصی است که باید رعایت شود. در غیر این صورت کپسول عملکرد خوبی نخواهد داشت.

قیمت کپسول آتش نشانی مناسب منزل

شاید برخی افراد گمان کنند که کپسول آتش نشانی مناسب منزل از قیمت بالایی برخوردار است، اما این چنین نیست. شما می‌توانید با هزینه کمتر کپسول مناسبی را برای منزلتان تهیه کنید و در مواقع الزامی از آن استفاده نمایید. قیمت کپسول‌های آتش نشانی با توجه به فضای مورد نظر و نوع کاربرد آن مشخص می‌شود.

کاربران گرامی می‌توانند با مراجعه به وب سایت فروشگاهی نیکوکار و با در نظر گرفتن نکات پیش از خرید کپسول، بهترین نوع را با قیمت مناسب انتخاب و خریداری کنند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کپسول آتش نشانی با شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان تماس بگیرید تا قیمت دقیق در اختیار شما قرار بگیرد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب توانستیم کپسول آتش نشانی مناسب منزل را به طور مختصر معرفی کنیم. کپسول آتش نشانی یکی از مهم‌ترین تجهیزات در مکان‌های عمومی، منازل، بیمارستان‌ها، اداره‌ها و… محسوب می‌شود. این کپسول‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از لحاظ نوع مواد خاموش کننده و حجم با یکدیگر متفاوت هستند.

با توجه به نکات و مواردی که در خصوص کپسول آتش نشانی مناسب منزل گفته شد، می‌توان بهترین و مناسب‌ترین نوع کپسول آتش نشانی را برای منزل از فروشگاه نیکوکار خریداری کرد.

مشاوره رایگان 09356407035