دستگاه تنفسی آتش نشانی

کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی چیست؟

کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی به قدری چشمگیر و حیاتی است که نبود آن در طی عملیات‌ها، مشکلات زیادی را برای آتش نشانان به بار می‌آورد.

همانطور که می‌دانید آتش نشانان در عملیات‌هایی خود ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که به سبب آن فعالیت تنفس دشوار یا غیر ممکن شود، در چنین شرایطی دستگاه‌های تنفسی اکسیژن را وارد سیستم تنفسی افراد می‌کنند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که آتش نشانان بدون هیچ گونه احساس خفگی، به راحتی می‌توانند به عملیات‌های خود بپردازند.

اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با ماهیت و کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی هستید، پیشنهاد می‌شود تا پایان با ما همراه باشید. مجموعه نیکوکار ارائه دهنده انواع تجهیزات آتش نشانی از جمله دستگاه تنفسی آتش نشانی، کپسول آتش نشانی، دستکش آتش نشانی و… است. محصولات این فروشگاه دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشد و انواع محصولات از برندهای مختلف ایرانی و خارجی موجود است.

دستگاه تنفسی آتش نشانی چیست؟

دستگاه تنفسی آتش نشانی یکی از اساسی‌ترین ملزوماتی است که در هنگام عملیات‌ها، آتش نشانان باید آن را همراه خود داشته باشند. این تجهیزات به آتش نشانان کمک می‌کند که حتی در محیط‌های دودی و سرشار از گازهای سمی نیز بتوانند تنفسی راحت و به دور از مشکل داشته باشند.

دستگاه‌های تنفسی آتش نشانی به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن‌ها به دور از هر گونه پیچیدگی است. به وزن این دستگاه‌ها حتی دقت زیادی شده است و وزن آن‌ها در حالت استاندارد قرار دارد تا انجام عملیات برای ماموران آتش نشانی دشوار نشود.

این دستگاه‌ها معمولا دارای ماسکی هستند که آتش نشانان باید این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهند و بعد از آن شیر اکسیژن را باز کنند.

 کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی چیست؟ کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی چیست؟

جالب است بدانید طبق آمار سالانه بسیاری از افراد و آتش نشانان به دلیل نداشتن دستگاه تنفسی، جان خود را از دست می‌دهند. با کمک دستگاه‌های تنفسی آتش نشانان قادر هستند به راحتی به عملیات‌های خود بپردازند و با کمبود اکسیژن مواجه نشوند. همانطور که می‌دانید کمبود اکسیژن شدید، در کل فرایند بدن اختلال ایجاد می‌کند و حتی ممکن است منجر به مرگ فرد شود. برخی از علائم کمبود اکسیژن شامل سرفه‌های شدید، افزایش سرعت ضربان قلب، تغییر رنگ پوست، گیجی، کاهش هوشیاری و… است.

از این دستگاه علاوه بر آتش نشانان، افرادی که دچار سانحه شدند نیز استفاده می‌کنند. در مواقعی ممکن است جانوران نیز دچار سانحه و کمبود اکسیژن شوند که در چنین شرایطی دستگاه تنفسی آتش نشانی راه حل نجات آن‌ها محسوب می‌شود.

آتش نشانان ممکن است در طی عملیات‌های خود در محیط‌هایی محصور شوند و نیاز به کمک پیدا کنند، با کمک این دستگاه‌های تنفسی مدت زمان بیشتری می‌توانند دوام بیاورند تا نیروی کمکی برسد.

فروشگاه نیکوکار ارائه دهنده انواع دستگاه‌های تنفسی آتش نشانی است. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت از این مجموعه معتبر تهیه کنید.

انواع دستگاه‌های تنفسی آتش نشانی

از آنجا که کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی بسیار گسترده است، به منظور رفع نیاز‌های مختلف، این دستگاه‌ها با تنوع‌های بی شمار وارد بازار شدند.

برخی از انواع دستگاه‌های تنفسی آتش نشانی شامل موارد زیر می‌باشد:

دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار باز

دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار باز، مناسب زمان‌هایی است که آتش نشانان در محیط‌های دودی و کم اکسیژن قرار می‌گیرند. عملیات دم آتش نشانان به واسطه اکسیژن فشرده موجود در محفظه انجام می‌شود و بازدم به محیط بیرونی هدایت می‌شود. دستگاه تنفسی مدار باز به نسبت سایر دستگاه‌های تنفسی رایج تر است.

این دستگاه حتی دارای سیلندر اضافی در زمان‌های اضطراری می‌باشد تا فرد با کمبود اکسیژن روبه رو نشود. این دستگاه دارای یک صوت هشدار دهنده است که وضعیت اضطراری را به آتش نشان اعلام می‌کند.

دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار بسته

با دقت در نام این دستگاه تنفسی، تا حدودی می‌توان به فعالیت آن آگاه شد. در دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار بسته، فعالیت دم و بازدم هر دو درون این محصول انجام می‌شود. استفاده از این دستگاه به نسبت مدار باز کمتر انجام می‌شود. کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی مدار بسته به صورت کلی تنها محدود به عملیات‌های دریایی یا عملیات‌های بسیار خطرناک است.

معمولا این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که استفاده کنندگان از آن می‌توانند بین 40 دقیقه تا 4 ساعت استفاده کنند.

کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانیاجزای سیستم تنفسی آتش نشانی چیست؟

به صورت کلی تمامی سیستم‌های تنفسی از اجزای زیر تشکیل شدند:

  1. لوازم مهار: لوازم مهار در واقع همان لوازمی است که با کمک آن سیستم تنفسی آتش نشانی را حمل می‌کنند. این لوازم شامل مواردی مانند تسمه‌ها و تنه دستگاه است.
  2. لوازم سیلندر و ذخیره هوا: این بخش همان بخشی است که وظیفه تنظیم فشار ورودی و خروجی را به عهده دارد.
  3. لوازم تنظیم فشار: این بخش خود از چندین قسمت تشکیل شده که شامل شیلنگ فشار قوی و فشار ضعیف، شیر خط اصلی، شیر کنار گذر و کاهنده فشار است.
  4. ماسک و لوازم جانبی: آتش نشانان و سایر استفاده کنندگان با کمک ماسک و سایر لوازم جانبی، اکسیژن را وارد اندام‌های تنفسی خود می‌کنند.

استانداردهای دستگاه تنفسی آتش نشانی

  • شیر دستگاه باید به گونه‌ای طراحی شود که استفاده کننده به راحتی بتواند آن را باز یا بسته کند.
  • دستگاه‌های تنفسی تا عمق حداقل یک متر در آب نباید عملکرد خود را از دست بدهند.
  • این تجهیزات باید به گونه‌ای طراحی شوند که بدون نیاز به هیچ گونه ابزاری افراد مختلف با سایزهای متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند.
  • دستگاه‌ها به منظور عدم توقف و کند شدن عملیات نباید دارای وزن سنگینی باشند.
  • دستگاه‌های تنفسی نباید مانع از حرکت آتش نشانان شوند و باید به گونه‌ای طراحی شوند که آتش نشانان حتی از مکان‌های صعب العبور و تنگ نیز عبور کنند.
  • دارای فشار مثبت

تمامی محصولات موجود در مجموعه نیکوکار دارای استانداردهای بالا می‌باشند و با خیالی آسوده می‌توانید از کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی از کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی

کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی بسیار گسترده است و به صورت کلی از این دستگاه در سراسر جهان برای نجات انسان‌ها و جانوارن و انجام عملیات‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها دارای انواع مختلف هستند که با توجه به نیاز افراد باید نوع مناسب آن را تهیه کنند.

در این مقاله سعی داشتیم به بررسی کامل ماهیت و کاربرد دستگاه تنفسی آتش نشانی بپردازیم. امیدواریم نکات این مقاله برای شما نیز مفید واقع شده باشد.

در صورتی که علاقه‌مند به خرید این تجهیزات هستید، فروشگاه نیکوکار برای شما گزینه مناسب محسوب می‌شود زیرا که تمامی محصولات موجود در فروشگاه دارای بهترین کیفیت و بهترین قیمت هستند. قیمت مناسب محصولات به دلیل حذف واسطه و فروش مستقیم و دریافت کمترین سود می‌باشد.

در صورت نیاز به هرگونه دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان تیم پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند. با محصولات نیکوکار ایمنی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

مشاوره رایگان 09356407035