خرید چراغ ضدانفجار

راهنمای خرید چراغ ضد انفجار

همانطور که می‌دانید احتمال رخداد آتش سوزی در برخی مناطق مانند پالایشگاه‌ها یا جایگاه‌های سوخت به نسبت بیشتر از سایر مناطق است؛ البته در نظر داشته باشید که این مناطق تنها محدود به صنایع شیمیایی یا پتروشیمی نیستند. در این راهنمای خرید چراغ ضد انفجار به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید خطرات و خسارات ناشی از آتش سوزی را به صفر نزدیک کنید.

تجهیزات و وسایلی که در مکان‌های مستعد آتش سوزی به کار می‌رود به منظور جلوگیری از انفجار یا آتش سوزی باید با سایر مکان‌ها متفاوت می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ایمنی که در بیشتر مکان‌های مستعد وجود دارد، خرید چراغ ضد انفجار است.

عملکرد چراغ ضد انفجار آنچنان قوی و اثر گذار است که به هیچ عنوان نمی‌توان تاثیر آن را در کاهش احتمال آتش سوزی نادیده گرفت و چراغ‌های معمولی را جایگزین آن کرد. آیا شما با انواع چراغ‌های ضد انفجار آشنا هستید؟ به ویژگی‌های این چراغ‌ها آگاهی دارید؟

در ادامه مجموعه نیکوکار قصد دارد، برای شما عزیزان راهنمای خرید چراغ ضد انفجار را به طور کامل شرح دهد. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید، پیشنهاد می‌شود تا پایان با ما همراه باشید. مجموعه نیکوکار ارائه دهنده انواع چراغ‌های ضد انفجار با طول عمر بالا و نوردهی قوی است. شما می‌توانید این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت از سایت فروشگاهی نیکوکار خریداری کنید.

چراغ ضد انفجار چیست؟

قبل از بررسی راهنمای خرید چراغ ضد انفجار، بهتر است در ابتدا به صورت خلاصه با این محصولات آشنا شویم. بیشتر افراد هنگام شنیدن نام این محصول گمان می‌کنند، چراغ‌های ضد انفجار چراغ‌هایی هستند که در برابر آتش سوزی و انفجار مقاوم هستند، در صورتی که عملکرد این چراغ‌ها ربطی به مقاومت در برابر آتش و انفجار ندارد.

چراغ‌های ضد انفجار همانطور که قبلا اشاره شد، در مکان‌هایی نصب می‌شوند که احتمال رخداد انفجار در آن‌ها بالا است. این چراغ‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که برای فعالیت و روشن کردن محیط هیچ گونه جرقه‌ای تولید نمی‌کنند.

ممکن است در نگاه اول نیز ارتباط عدم ایجاد جرقه و کاهش احتمال آتش سوزی برای شما نیز گنگ باشد. برای توضیح بیشتر باید گفت فرض کنید در محیط‌های صنعتی که گازهای قابل اشتعال در هوا پخش هستند، با ایجاد یک جرقه کوچک چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بدون شک انفجاری بزرگ رخ می‌دهد و خسارات مالی و جانی زیادی به بار می‌آید.

چراغ‌های ضد انفجار از شیشه و لنزهای بسیار مقاوم تشکیل شدند که به بهتر شدن عملکرد آن‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند.

قبل از خرید انواع چراغ‌های ضد انفجار را بشناسیم!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید چراغ ضد انفجار باید به آن دقت کرد، انواع این محصولات است. به منظور داشتن خریدی بهتر و متناسب‌تر با نیاز خود پیشنهاد می‌شود قبل از خرید حتما انواع چراغ‌های ضد انفجار را بشناسید.

خرید چراغ ضد انفجاربه صورت کلی انواع این چراغ‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. چراغ‌های ضد انفجار دیواری: همانطور که از نام این چراغ‌ها مشخص است، چراغ‌های ضد انفجار دیواری قابل نصب بر روی دیوار هستند. از شایع‌ترین کاربردهای این چراغ‌ها می‌توان به چراغ‌های دیواری تونلی اشاره کرد.
  2. چراغ‌های ضد انفجار خیابانی: از این چراغ‌ها در مکان‌ها و صنایعی مانند صنایع گاز، نفت و پتروشیمی استفاده می‌کنند.
  3. چراغ‌های ضد انفجار آویز: نصب چراغ‌های ضد انفجار آویز بسیار آسان است. این چراغ‌ها در بیشتر محیط‌هایی مانند انبارهای کاغذ، رنگ و پوشاک، آزمایشگاه‌های پزشکی، کارخانه‌های تولید الکل پزشکی، پمپ بنزین‌ها و… نصب می‌شوند.
  4. چراغ فلورنست ضد انفجار: چراغ فلورنست ضد انفجار قدرت نور بالایی دارد و مقاومت و طول عمر آن نیز بسیار زیاد است. این چراغ نیز در محیط‌هایی مانند پالایشگاه‌های نفتی و پتروشیمی به وفور استفاده می‌شود.
  5. چراغ دستی ضد انفجار: اگر شغل و حرفه شما به گونه‌ای است که همیشه باید چراغی را همراه خود داشته باشید، چراغ‌های دستی ضد انفجار گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. یکی از کاربردهای این چراغ‌ها، استفاده در معادن است.
  6. چراغ ضد انفجار بازرسی مخزن: چراغ ضد انفجار بازرسی مخزن چراغ‌هایی هستند که برای بازرسی درون تانکرهای مختلف، سکو‌های نفتی و… استفاده می‌شوند.
  7. چراغ خروج اضطراری ضد انفجار: این چراغ‌ها در زمان وقوع آتش یا حادثه‌های دیگر روشن می‌شوند و مسیر خروجی را برای پرسنل روشن می‌کنند.

توجه داشته باشید که اولین گام خرید چراغ ضد انفجار مناسب، شناخت انواع آن می‌باشد. شما می‌توانید انواع چراغ‌های ضد انفجار را با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق‌العاده از مجموعه نیکوکار تهیه کنید. به منظور خرید تنها کافیست به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

ویژگی‌های مهم برای خرید چراغ ضد انفجار

  1. قدرت نوردهی بالا
  2. تولید گرمای کم
  3. مقاومت در برابر عواملی مانند آب، انفجار و آتش سوزی
  4. مقومت بالا در برابر ضربه و فشار
  5. طول عمر بالا
  6. عملکرد سریع و بدون وقفه
  7. تهیه شده از متریال باکیفیت
  8. مطابق با استانداردهای تعیین شده
  9. قیمت مناسب و به صرفه
  10. وزن سبک
  11. نصب سریع و آسان

برای چه مکان‌هایی باید چراغ ضد انفجار بخریم؟

عموما یکی از شایع‌ترین سوالاتی که ممکن است در هنگام خرید چراغ انفجار با آن مواجه شوید، این است که آیا چراغ ضد انفجار برای محیط کاری شما نیاز است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر محیط کاری و حرفه شما به گونه‌ای است که با رخداد کوچک‌ترین جرقه ممکن است خسارات زیادی به بار بیاید، حتما تجهیزات ایمنی مناسب از جمله چراغ ضد انفجار را تهیه کنید. خرید چراغ ضد انفجار عموما برای مکان‌های زیر توصیه می‌شود:

  • مخازن نفت و گاز
  • کارخانه‌های تولیدی الکل پزشکی
  • پالایشگاه‌های نفتی و پتروشیمی
  • انبارهایی مانند کاغذ، کاه، رنگ، پوشاک
  • اتاقک‌های دود آتش نشانی
  • جایگاه‌های سوخت
  • معادن
  • سکوهای حفاری
  • پادگان های نظامی
  • انواع کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی
  • ایستگاه های مانور آتش نشانی

استانداردهای مهم در راهنمای خرید چراغ ضد انفجاراستانداردهای مهم در خرید چراغ ضد انفجار

جالب است بدانید چراغ‌های ضد انفجار برای داشتن عملکرد بهتر باید تابع استانداردهایی باشند. در واقع چراغ‌های ضد انفجاری که تابع استانداردهای تعیین شده نباشند، دارای هیچ ارزشی نیستند و استفاده از آن‌ها یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین استانداردهای چراغ‌های ضد انفجار بین المللی می‌توان به استاندارد EN 60079-10 و EN 61241-10 که مطابق با دستورالعمل‌های ATEX و IEC EX هستند، اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که  چراغ‌های ضد انفجاری که دارای گواهینامه و استانداردهای تعیین شده هستند، آزمایش‌های متعدد را پشت سر گذاشتند و از سلامت آن‌ها می‌توان اطمینان خاطر پیدا کرد.

کاهش انفجار با خرید چراغ ضد انفجار

چراغ‌های ضد انفجار یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزاتی محسوب می‌شود که نصب آن در محیط‌هایی که مستعد آتش سوزی و انفجار می‌باشند، حیاتی است. این محصولات دارای انواع مختلفی هستند و افراد باید متناسب با نیاز خود و محیطی که چراغ‌ها را برای آن نیاز دارند، متناسب‌ترین نوع را انتخاب کنند.

چراغ‌های ضد انفجار عموما باید مقاومت بالایی در برابر ضربه، فشار، آب، گردو غبار، حرارت، انفجار و… داشته باشند. در این مقاله سعی داشتیم به طوری کامل راهنمای خرید چراغ ضد انفجار را شرح دهیم. امیدواریم نکات این مقاله برای شما نیز مفید واقع شده باشد.

شما می‌توانید این محصول ایمنی را در برندهای مختلف از فروشگاه تجهیزات آتش نشانی نیکوکار تهیه کنید. با مجموعه نیکوکار دیگر نیازی نیست نگران کیفیت محصولات باشید زیرا که تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای بهترین کیفیت و متریال هستند. این فروشگاه به منظور رضایت بیشتر مشتریان، مناسبترین قیمت را بر روی محصولات خود قرار می‌دهد.

در صورت نیاز به هر گونه دریافت اطلاعات بیشتر یا وجود مشکل، تیم پشتیبانی مجموعه آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. کارشناسان تیم پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد تا خریدی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

مشاوره رایگان 09356407035