کاربرد توپ اطفاء حریق

کاربرد توپ اطفاء حریق چیست؟

آیا تاکنون نام توپ اطفاء حریق یا خاموش کننده توپی را شنیدید و یا از آن استفاده کردید؟ این توپ با وجود عملکرد بسیار عالی که دارد، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با وجود این محصول خسارات ناشی از آتش سوزی به حداقل‌ترین حالت خود می‌رسد. به جرئت می‌توان گفت در ساختمان‌های مسکونی و حتی تجاری و اداری که از کاربرد توپ اطفاء حریق در کنار لوازمی مانند جعبه آتش نشانی استفاده می‌شود، شما هیچ گاه شاهد گستردگی آتش و به بار آمدن خسارات زیاد نخواهید بود.

با وجود توضیحات گفته شده در رابطه با کاربرد توپ اطفاء حریق، به نظر شما هزینه‌ای که بابت کاربرد توپ اطفاء حریق پرداخت می‌شود، در قبال خسارات جانی و مالی که ممکن است افراد به آن دچار شوند، رقمی چشمگیر است؟ طبیعی است که این رقم در قبال خسارات مالی و حتی جانی که در برخی موارد قابل جبران نیست، هیچ به حساب می‌آید.

حالا که با فواید این وسیله آشنا شدیم بهتر است کاربرد توپ اطفاء حریق و نحوه عملکرد آن را نیز بررسی کنیم. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با توپ ضد حریق یا همان توپ اطفاء حریق هستید تا پایان این مقاله با مجموعه نیکوکار همراه باشید.

توپ اطفاء حریق یا ضد حریق چیست؟

پیش از آن که به کاربرد توپ اطفاء حریق بپردازیم، بهتر است در ابتدا به طور مختصر ماهیت توپ اطفاء حریق را بررسی کنیم. یکی از محصولات اطفاء حریق که تقریبا همه افراد با آن آشنایی دارند، کپسول آتش نشانی است. توپ اطفاء حریق عملکردی مانند این کپسول دارد با این تفاوت که استفاده از کپسول تنها به صورت دستی امکان دارد و استفاده از توپ اطفاء حریق هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک امکان پذیر است.

جالبت است بدانید هنگامی که توپ ضد حریق دمایش بیش از اندازه بالا برود به طور خودکار می‌ترکد و سبب خاموش کردن آتش می‌شود. استفاده دستی از این توپ هم به این صورت است که افراد در هنگام وقوع آتش سوزی توپ را به داخل آتش پرتاب می‌کنند و در کسری از ثانیه توپ می‌ترکد و در نهایت آتش خاموش می‌شود.

کاربرد توپ اطفاء حریق در چه مکان‌هایی است؟کاربرد توپ اطفاء حریق در چه مکان‌هایی است؟

با توجه به تعریف توپ ضد حریق، شما می‌‌توانید این محصول را در مکان‌هایی که احتمال ایجاد حریق وجود دارد نصب کنید. به طور مثال آشپزخانه‌ هتل‌ها و رستوران‌ها یکی از مکان‌هایی است که احتمال آتش سوزی در آن به نسبت مناطق دیگر بیشتر است یا یکی دیگر از مکان‌های ضروری برای نصب این محصول انبارها هستند. فرض کنید اگر آتش سوزی در انبار یک شرکت رخ دهد و هیچ تجهیزاتی برای خاموش کردن آتش نداشته باشد، تمامی دارایی شرکت از بین می‌رود.

بنابراین شما می‌توانید با قرار دادن این محصول در این مکان‌ها دارایی‌ها و سلامتی خود و دیگران را از خطر آتش سوزی حفظ کنید. آشپزخانه‌ها و انبار دارایی‌ها فقط نمونه‌ای کوچک از حوزه‌هایی هستند که باید توپ ضد حریق در آن‌ها نصب شود. به صورت کلی توصیه می‌شود در مکان‌های زیر با توجه به متراژ، از کاربرد توپ اطفاء حریق بهره‌مند شوید:

  1. پارکینگ‌های عمومی و شخصی
  2. ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری
  3. هتل‌ها و رستوران‌ها
  4. کارخانه‌ها و انبارها
  5. مراکز خرید، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  6. تونل‌ها
  7. سینماها
  8. شرکت های معدنی
  9. و…

کاربرد توپ اطفاء حریق چیست؟

توپ اطفاء حریق به نسبت سایر تجهیزات از مزایایی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. آگاهی به کاربرد توپ اطفاء حریق برای داشتن خریدی بهتر به شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

  • برخلاف کپسول‌های آتش نشانی فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • استفاده از این کپسول بسیار آسان است و نیاز به آموزش و مهارت خاصی ندارد.
  • در برابر ضربه و فشار مقاومت نسبتا بالایی دارد و همین امر سبب افزایش طول عمر این محصول شده است.
  • قیمت این محصول به نسبت سایر تجهیزات آتش نشانی مناسبتر است.
  • ترکیبات و مواد موجود در توپ اطفاء حریق هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد و کاملا غیر سمی می‌باشد.
  • جلوگیری از گسترش آتش و اطفاء سریع آتش‌های کوچک
  • توپ اطفاء حریق دارای سرعت‌العمل بالایی است و در کمترین زمان شروع به خاموش کردن آتش می‌کند. ( زمان تقریبی فعالسازی این توپ بین 5 الی7 ثانیه محاسبه می‌شود.)
  • علاوه بر استفاده دستی از این محصول، اطفاء آتش اتوماتیک بدون نیاز به هیچ گونه فردی انجام می‌شود.
  • مناسب برای اطفای آتش گروه‌های ABC
  • این گوی به نسبت سایر تجهیزات دارای وزن نسبتا مناسبی است و همین امر جابه‌جایی آن را آسان می‌کند.

نکته: توصیه می‌شود در کنار کاربرد توپ اطفاء حریق، از انواع کپسول‌های آتش نشانی استفاده کنید تا خسارات به حداقل‌ترین خود برسد. شما می‌توانید انواع توپ‌های ضد حریق و کپسول‌های آتش نشانی را از مجموعه نیکوکار تهیه کنید.

کاربرد توپ اطفاء حریق چیست؟آیا توپ‌های ضد حریق به صورت کامل سبب اطفاء می‌شوند؟

بعد از آشنایی با کاربرد توپ اطفاء حریق افراد معمولا با این سوال مواجه می‌شوند که این توپ‌ها آیا قادر به خاموش کردن آتش به صورت کامل هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت توپ‌های ضد حریق برای آتش‌هایی که هنوز گسترده نشدند یا به اصطلاح عامیانه هنوز جون نگرفتند بسیار کارآمد هستند. این موضوع به این معنی نیست که در آتش سوزی‌های بزرگ این توپ‌ها بی‌فایده هستند. در آتش سوزی‌های گسترده توپ‌های ضد حریق حکم تجهیزاتی را دارند که برای آتش نشانان زمان می‌خرند. با عملکرد این توپ آتش تا حدی مهار می‌شود و تا آمدن آتش نشانان از گسترش بیش از حد جلوگیری می‌شود.

خرید توپ‌های اطفاء از مجموعه نیکوکار

مجموعه معتبر نیکوکار ارائه دهنده انواع محصولات ایمنی و آتش نشانی است. این مجموعه بر کیفیت محصولات تاکیید ویژه دارد؛ به طوری که به جرئت می‌توان گفت محصولات تقلبی و بی‌کیفیت جایی در این فروشگاه ندارند.

مجموعه نیکوکار به منظور کسب رضایت حداکثری شما عزیزان تا حد ممکن برای حذف واسطه‌ها تلاش کرده و همین امر سبب شده تا قیمت محصولات این مجموعه به بهترین شکل ممکن باشد.

از دیگر ویژگی‌های این فروشگاه می‌توان به ارسال محصولات به سراسر کشور اشاره کرد. خوشبختانه فروشگاه نیکوکار دارای ارسال به سراسر کشور می‌باشد و جالب است بدانید که سفارشات شما عزیزان در کمترین زمان بسته بندی و آماده ارسال می‌شوند.

هر آنچه را برای ایمنی بیشتر خانه‌ها یا محل‌ کار خود بخواهیدبه راحتی می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید. با محصولات نیکوکار ایمنی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

 

مشاوره رایگان 09356407035