بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟

فهرست مطالب

بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟
بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟

به احتمال زیاد در هنگام اطفاء آتش توسط ماموران آتش نشانی تجهیزاتی مانند شلنگ‌ آتش نشانی را مشاهده کردید. شلنگ آتش نشانی در دسته تجهیزات بسیار مهم برای خاموش کردن آتش محسوب می‌شود اما بهترین شلنگ آتش نشانی چیست؟

می‌دانید که شلنگ‌های آتش نشانی برای اینکه آب را با فشار زیاد به سوی آتش هدایت کنند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند. در واقع کیفیت شلنگ‌های آتش نشانی یک مسئله چالش برانگیز برای افرادی است که قصد تهیه آن را دارند.

اگر با سوالاتی به مانند بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟ ویژگی‌های یک شلنگ آتش نشانی باکیفیت چیست؟ از کجا می‌توان یک شلنگ باکیفیت تهیه کرد؟ مواجه هستید، حتما تا پایان این مقاله با مجموعه نیکوکار همراه باشید.

مجموعه نیکوکار قصد دارد به بررسی کامل انواع شلنگ‌های آتش نشانی بپردازد و تمامی نکاتی که لازم است در مورد این محصولات بدانید را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

شلنگ آتش نشانی چیست؟

قبل از بررسی بهترین شلنگ آتش نشانی در ابتدا بهتر است به طور خلاصه این محصول را تعریف کنیم. شلنگ‌های آتش نشانی از مهم‌ترین تجهیزات مرتبط با اطفاء آتش است که وظیفه انتقال و هدایت آب و مواد خاموش کننده دیگر را به سوی آتش دارد.

این شلنگ‌ها با شلنگ‌های معمولی کاملا تفاوت دارند و از چندین لایه تشکیل شدند. این چند لایه سبب مقاومت شلنگ‌ها در برابر عواملی مانند حرارت و دمای بالا، ضربه، فشار، مواد اسیدی، رطوبت و… می‌شود. جالب است بدانید شلنگ‌های آتش نشانی نیز دارای چندین نوع هستند:

  1. شلنگ آتش نشانی لاستیکی
  2. شلنگ آتش نشانی نواری یا کنفی (شلنگ‌های برزنتی، شلنگ آتش نشانی لاستیکی ضد اسید)
  3. شلنگ آتش نشانی خرطومی

هر کدام از انواع شلنگ‌ها مناسب برای کاری هستند و افراد متناسب با نیاز خود نوعی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟

دغدغه انتخاب بهترین شلنگ‌های آتش نشانی تنها محدود به آتش نشانان نمی‌شود زیرا از این محصولات علاوه بر آتش نشانان، مشاغل و صنایع دیگر نیز استفاده می‌کنند. به طور مثال یکی از کاربردهای گسترده این شلنگ‌ها در صنعت کشاورزی و باغداری می‌باشد که از آن برای آبیاری محصولات زراعی خود استفاده می‌نمایند. حتی برخی دیگر از صنایع از این شلنگ‌ها برای اتصال کردن به پمپ‌های آب استفاده می‌کنند.

همانطور که گفته شد به صورت کلی سه نوع شیلنگ آتش نشانی وجود دارد که برای رسیدن به پاسخ بهترین شلنگ آتش نشانی کدام است؟ باید این سه مورد را بررسی و باهم مقایسه کنیم.

1.      شلنگ‌های آتش نشانی لاستیکی

شلنگ‌های آتش نشانی لاستیکی خود دارای چندین نوع هستند. ظاهر این شلنگ برخلاف مدل‌های دیگر در حالتی که آب و مواد خاموش کننده در آن جریان دارد یا ندارد، فرقی نمی‌‌کند. اگر مهارت و تخصص کافی برای کار کردن با شلنگ‌های آتش نشانی را ندارید، شلنگ‌های آتش نشانی لاستیکی بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

شلنگ‌های لاستیکی به نسبت سایر شلنگ‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد بنابراین اگر هزینه کمتر برای شما مهم است، این محصول پیشنهاد خوبی است.

این شلنگ‌ها معمولا از جنس‌ پلاستیک بسیار فشرده است که مقاومت آن به نسبت بالا است. منظور از مقاومت بالا، مقاومت در برابر عواملی مانند پوسیدگی، فشار، ضربه، حرارت بالا و مواد شیمیایی است. به صورت کلی می‌توان گفت شلنگ‌های لاستیکی طول عمر بالایی دارند و به همین علت به عنوان یکی از بهترین شلنگ آتش نشانی از آن یاد می‌شود.

2.      شلنگ‌های آتش نشانی برزنتی (نواری یا کنفی)

امروزه یکی از رایج‌ترین شلنگ‌های آتش نشانی، نوع برزنتی می‌باشد. شلنگ‌های برزنتی را شلنگ‌های نرم نیز می‌نامند. شلنگ‌های برزنتی در مقابل سایر شلنگ‌ها بسیار منعطف هستند و انعطاف پذیری بیشتری دارند.

در مقایسه این شلنگ با سایر محصولات باید گفت شلنگ‌های برزنتی به نسبت سایر، مقاومت کمتری دارند. مقاومت کمتر به معنای آسیب پذیری بیشتر و طول عمر کمتر می‌باشد.

اگر به دنبال شلنگی هستید که به راحتی فرم بگیرد و انعطاف پذیری داشته باشد، شلنگ‌های برزنتی بهترین شلنگ برای شما عزیزان است.

3.       شلگ‌های آتش نشانی خرطومی

شلنگ‌های آتش نشانی خرطومی یا مکنده بیشتر برای انجام آبگیری از منابع آبی رو باز استفاده می‌شود. منظور از منابع آبی روباز منابعی مانند استخر، چشمه، رودخانه، دریاچه و… است. جنس این لوله‌ها بسیار مقاوم است.

بهترین شلنگ آتش نشانی چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

شلنگ‌های آتش نشانی باکیفیت به صورت کلی باید دارنده برخی شاخص‌ها باشند. در هنگام خرید برای داشتن محصولی باکیفیت و مرغوب به شاخص‌های زیر توجه ویژه نمایید و محصولی متناسب با نیاز خود تهیه کنید:

  • میزان مقاومت در برابر سایش
  • میزان مقاومت در برابر فشار بالا
  • انعطاف ‌پذیری مناسب
  • وزن نسبتا سبک و حمل آسان
  • استحکام بالا
  • مورد استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف
  • قیمت مناسب
  • تهیه شده از مواد اولیه مرغوب
  • مقاوم در برابر پیچش
  • داشتن استانداردهای تایید شده
  • به همراه داشتن ضمانت لازم

اگر به دنبال شلنگ‌هایی با ویژگی‌های بالا هستید، فروشگاه نیکوکار بهترین گزینه برای شما عزیزان است.

لیست بهترین شلنگ آتش نشانیمعرفی لیست بهترین شلنگ آتش نشانی

در ادامه قصد داریم برخی از برندهای تولید کننده بهترین شلنگ آتش نشانی را معرفی کنیم:

  • اشباخ
  • آریا کوپلینگ
  • هایپر
  • ولکان
  • پارس
  • هابرکورن

شما عزیزان می‌توانید شلنگ‌هایی مانند شیلنگ آتش نشانی ضد اسید اشباخ، شیلنگ آتش نشانی برزنتی پارس 20 متری، شیلنگ حوض ریلی 3.4 اینچ مشکی، شیلنگ برزنتی هابرکورن اتریشی و… را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت از فروشگاه نیکوکار تهیه کنید. علاوه بر انواع شلنگ‌های آتش نشانی، تجهیزات دیگری مانند جعبه آتش نشانی، کپسول آتش نشانی، لنیارد، لباس، کفش، ماسک آتش نشانی و… در این فروشگاه موجود می‌باشد.

خرید بهترین شلنگ آتش نشانی از فروشگاه نیکوکار

با فروشگاه معتبر و معتمد نیکوکار دیگر نیازی نیست نگران مسائل چالش برانگیزی مانند کیفیت و قیمت باشید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای بهترین کیفیت هستند. مشتریان با یک بار خرید محصولات مختلف از این فروشگاه و مشاهده کیفیت محصولات تبدیل به مشتریان دائمی این مجموعه می‌شوند.

قیمت محصولات این مجموعه نیز به دلیل حذف واسطه‌ها و فروش مستقیم بسیار مناسب است. فروشگاه نیکوکار به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین بودجه بهترین شلنگ آتش نشانی را تهیه کنید.

از دیگر ویژگی‌های این مجموعه تنوع بالای محصولات است. علاوه بر وجود برندهای داخلی در این فروشگاه برندهای خارجی نیز وجود دارند. شما عزیزان هر کجای ایران که باشید می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را به فروشگاه نیکوکار سفارش دهید. ارسال این مجموعه به سراسر کشور انجام می‌شود.

تمامی محصولات با بهترین بسته بندی و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهند رسید. با محصولات باکیفیت مجموعه نیکوکار، تجربه‌ای جدید از خریدهای اینترنتی را کسب کنید و ایمنی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.