0
فروش شیر هیدرانت آتش نشانی، انواع شیر هیدرانت آتش نشانی

مرکز فروش شیر هیدرانت آتش نشانی در تهران کجاست؟

همه ما بارها هنگام تردد در سطح شهر، شیرهای بزرگ قرمز رنگ را که در معابر، خیابان‌ها، میادین و … نصب شده است را دیده‌ایم. این شیرها همان شیر‌های هیدرانت آتش نشانی هستند که با نصب برروی حلقه‌های آبرسانی که در زیر زمین قرار دارند عملکرد موثری در مهار و کنترل آتش سوزی در مناطق مختلف شهر به خصوص در مناطق صنعتی و خطر آفرین دارند. فروش شیر هیدرانت آتش نشانی در مراکز فروش لوازم و تجهیزات آتش نشانی صورت می‌گیرد که هرکدام از این فروشگاه‌ها برندهای مختلفی از این محصول را عرضه می‌کنند. بهتر است قبل از خرید، مشخصات فنی شیر هیدرانت آتش نشانی مورد نظر خود را از متخصصان و مشاوران آن مجموعه دریافت نمایید.

در این مقاله از وبلاگ نیکوکار می‌خواهیم بهترین مرکز فروش شیر هیدرانت را معرفی نماییم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید چون اطلاعات مفیدی درباره این محصول در اختیارتان قرار داده شده است.

شیر آتش نشانی هیدرانت چیست؟

هیدرانت‌ها یکی از تجهیزات ثابت اطفای حریق هستند که مطابق استاندارد NFPA برای اطفای حریق فضاهای باز به شمار می‌آیند. این شیرها که در سطح معابر، مجموعه‌های صنعتی و … دیده می‌شوند به طور مستقیم به آب منطقه وصل بوده و کارایی بسیار بالا و هزینه نصب و نگهداری کمتری نسبت به خودروهای آتش نشانی دارند.

فروش شیر هیدرانت آتش نشانی، انواع شیر هیدرانت آتش نشانی

قیمت فروش شیر هیدرانت آتش نشانی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت شیر هیدرانت آتش نشانی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند نوع، سایز، جنس و … قرار دارد. بدنه این شیرها از جنس چدن داکتیل مرغوب بوده و دارای اتصالات فلنجی است. این شیر دارای یک انشعاب اصلی 4 اینچی جهت اتصال به پمپ خودروهای آتش نشانی و دو انشعاب فرعی اینچی جهت اتصال به شیلنگ‌ آتش نشانی است. همچنین فشار کاری و فشار تست در این شیرها با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است که عامل دیگری بر روی قیمت گذاری محصول به شمار می‌رود.

و در نهایت عامل موثر دیگر بر قیمت، کلاس شیر هیدرانت بوده که بر اساس رنگ‌های متفاوت کلاهک فوقانی شیر متمایز شده و تعیین کننده میزان دبی آب قابل تامین توسط شیر می‌باشد.

هنگام خرید شیر هیدرانت آتش نشانی باید به جنس محور شیر، قطعه زانویی، درپوش‌ها توجه نماییم. به طوری که معمولا در این شیرها جنس محور شیر از فولاد ضد زنگ به همراه رزوه رولینگ شده با استحکام بالا بوده و قطعه زانویی از چدن نشکن است همچنین درپوش‌ها ضد زنگ بوده و از جنس آلومینیوم هستند.

همان طور که اشاره کردیم نوع شیر بر قیمت آن موثر است که در ادامه انواع شیر هیدرانت آتش نشانی را معرفی می‌کنیم.

شیرهای هیدرانت آتش نشانی در چند دسته قرار می‌گیرند؟

به طور کلی شیرهای هیدرانت به دو دسته ایستاده و زمینی تقسیم می‌شوند. شیرهای ایستاده همان‌طور که از نامشان مشخص است در سطح زمین قرار دارند و دیده می‌شوند؛ اما شیرهای زمینی در زیر زمین تعبیه می‌شوند.

شیر هیدرانت ایستاده نیز با توجه به نوع اقلیم (آب و هوا) به دو دسته هیدرانت تر و هیدرانت خشک تقسیم می‌شود.

  • هیدرانت خشک: محفظه فوقانی این شیرها در حالت عادی خشک بوده و در صورت نیاز آتش نشانان به این شیر با باز کردن شیر، آب وارد محفظه می‌شود. این شیرها دارای مکانیزم تخلیه خودکار هستند به طوری که بعد از بسته شدن شیر اصلی عمل تخلیه به صورت خودکار انجام می‌گیرد. هیدرانت خشک معمولا در مناطق سردسیر که امکان یخ زدگی آب وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هیدرانت تر: در این مدل محفظه داخلی پر از آب بوده و فاقد شیر اصلی است؛ اما برای هر کدام از خروجی‌های شیر جداگانه‌ای نصب شده است. این نوع شیر در مناطقی که امکان یخ زدگی آب وجود ندارد، استفاده می‌شود.

مزایا و معایب شیرهای ایستاده و زمینی نسبت به یکدیگر چیست؟

شیرهای هیدرانت ایستاده به دلیل برجستگی که نسبت به سطح زمین دارند در صورت بارش برف و یا آسفالت ریزی پوشیده نمی‌شوند و آب گیری آن‌ها راحت‌تر از شیرهای زمینی است. همچنین امکان پارک خودرو و … بر روی آن‌ها وجود ندارد. یکی از معایب شیرهای ایستاده این است که امکان تصادف وسایل نقلیه با آن‌ها وجود دارد که جهت حل این مشکل می‌توان با علائم مشخص در محل تعبیه، ایمنی آن‌ها را تامین کرد.

اجزای شیر هیدرانت آتش نشانی شامل چه مواردی است؟

این شیرها معمولا از 4 قسمت مهم به ترتیب زیر تشکیل شده‌‌اند:

  • کلاهک فوقانی: این کلاهک در قسمت فوقانی شیر قرار دارد و شامل فلنج، سوراخ روغن کاری شده و باز کننده شیر است.
  • بدنه: این قسمت بر روی زمین قرار گرفته و شامل دهانه آب دهی است. این دهانه شامل زنجیر، درپوش و فلنج جهت ایجاد اتصال و ایمنی است. لازم به ذکر است که فلنج از مانع آسیب دیدن شیر اصلی می‌شود.
  • بدنه میانی: این قسمت در زیر زمین قرار می‌گیرد و شامل یک لوله، یک فلنجی ایمنی و دو فلنج معمولی است.

 قوانین نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی چیست؟

پس از فروش شیر هیدرانت آتش نشانی باید اطلاعات کافی در رابطه با قوانین نصب این شیرها در اختیار خریداران قرار گیرد. این قوانین مطابق با الزامات و استانداردهای آتش نشانی بوده و به شرح زیر است:

  • این شیرها باید به کارخانه‌ها، ساختمان‌ها و سایر مناطق شهری دسترسی آزاد و راحت داشته باشند تا در صورت وقوع حریق آتش نشانان بتوانند به راحتی از این شیرها استفاده کنند.
  • جهت جلوگیری از سو استفاده یا سایر مسائلی که ممکن است به وجود بیاید این شیرها جهت باز شدن نیاز به ابزار خاصی دارند که به صورت آچار مخصوصی در اختیار آتش نشانان قرار داده می‌شود.
  • پارک کردن خودرو در فاصله 3 الی 5 متری از این شیرها ممنوع است و دلیل آن هم این است که در شرایط اضطراری وقوع حادثه بتوان به راحتی به این شیرها دسترسی داشت.
  • در مناطق روستایی که سیستم آب شهری وجود ندارد یا در دسترس نیست، از شیر هیدرانت خشک برای تامین آب مورد نیاز جهت مقابله با آتش سوزی استفاده می‌شود. در این حالت این شیر دارای یک لوله بدون فشار نصب شده است که انتهای آن در زیر سطح آب حوض یا دریاچه بوده که به وسیله پمپ آتش نشانی جهت مکش آب از منبع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فاصله شیرهای هیدرانت آتش نشانی از یکدیگر چقدر باید باشد؟

فاصله شیرهای هیدرانت معمولا به نوع منطقه‌ای که در آن‌جا نصب شده‌اند، دارد:

  • در مناطقی با احتمال بالای خطر آتش سوزی (مانند مناطق حساس، مناطق صنعتی و تجاری، مناطق مسکونی با تراکم زیاد و …) فاصله بین این شیرها باید به نحوی باشد که بتوان از فاصله 75 متری به وسیله آب مورد نیاز جهت مقابله با آتش سوزی را برای آتش نشانان تامین کرد.
  • در اماکنی مانند انبار کالاهای قابل اشتعال که احتمال آتش سوزی‌های بزرگ وجود دارد باید 2 الی 3 شیر هیدرانت در اطراف آن منطقه نصب شود.
  • در مناطقی با احتمال آتش سوزی متوسط (مانند مناطق تجاری یا مسکونی با تراکم متوسط) فاصله بین شیرها باید به نحوی باشد که بتوان از فاصله 100 متری به کمک شیلنگ آتش نشانی آب مورد نیاز برای مهار آتش را از شبکه آب رسانی تامین کرد.
  • در مناطقی با احتمال آتش سوزی کم می‌توان این شیرها را در فاصل بیشتری از یکدیگر نصب کرد.
  • در مجاورت ایستگاه‌های گاز و پمپ بنزین باید حداقل دو شیر آتش نشانی ایستاده وجود داشته باشد.
  • در چهارراه‌های اصلی باید حداقل یک شیر ایستاده و در چهارراه‌های بزرگ با ترافیک سنگین باید حداقل دو شیر ایستاده در دو طرف مقابل چهارراه نصب شود.
  • در مجاورت مراکز عمومی مانند سینماها، مدارس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و … باید حداقل یک شیر ایستاده تعبیه گردد.

بهترین مرکز فروش شیر هیدرانت آتش نشانی کجاست؟

مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی و ایمنی نیکوکار، بزرگترین مرکز فروش شیر هیدرانت آتش نشانی در تهران است. این مجموعه از متخصصان و مشاوران مجرب جهت پاسخگویی به سوالات شما عزیزان و راهنمایی جهت خرید بهتر، بهره می‌گیرد. تمام محصولات فروشگاه لوازم آتش نشانی نیکوکار با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای خرید شیر هیدرانت آتش نشانی و یا کسب اطلاعات در مورد این محصول با شماره‌های 02166973956 و 09356407035 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان 09356407035