0
قیمت شیلنگ آتش نشانی، خرید شیلنگ آتش نشانی

قیمت شیلنگ آتش نشانی چطور محاسبه می‌شود؟

آتش‌ سوزی یکی از بزرگ‌ترین بلایایی است که ممکن است در هر لحظه جان و مال هرکدام از ما را تهدید کند. برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از آتش‌ سوزی وجود شیلنگ های آتش‌ نشانی در ساختمان‌ها ضروری به نظر می‌رسد. اما برای اینکه بتوانیم قیمت شیلنگ آتش نشانی باکیفیت و مناسب را بدانیم ابتدا باید به اطلاعات خود درباره نحوه قیمت‌گذاری و عوامل مؤثر در قیمت این شیلنگ‌ ها اضافه کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بدانید چه مواردی در قیمت شیلنگ‌ های آتش نشانی اثرگذار هستند.

قیمت شیلنگ آتش نشانی،خرید شیلنگ آتش نشانی

عوامل موثر بر قیمت شیلنگ آتش نشانی

جنس و مدل شیلنگ آتش‌ نشانی

یکی از مهم‌ترین عوامل در قیمت شیلنگ آتش نشانی جنس آن است. به طور کل شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی انواع مختلفی دارند که با نام‌های شیلنگ آتش نشانی برزنتی، شیلنگ آتش نشانی لاستیکی یا ضد اسید، شیلنگ خرطومی، نواری و کوتینگ شناخته می‌شوند. شیلنگ‌ های برزنتی معمولاً از نخ‌های پرلون ساخته شده و با پلی‌استر تقویت می‌شوند که به صورت دایره‌ای یا جناغی به یکدیگر بافته شده‌اند؛ در لایه داخلی آنها نیز یک لایه لاستیک نازک وجود دارد.

گاهی در بافت این شیلنگ ها نخ‌های فلورسنتی هم وجود دارد که با درخششی که در تاریکی دارند، باعث دید بهتر در شب و یا مکان‌های پر از دود می‌شوند. نکته مثبت درباره این شیلنگ‌ ها سبک بودن، انعطاف بالا و مقاومت آنها در برابر سایش است. معمولاً شیلنگی که آتش‌نشان‌ها استفاده می‌کنند نیز از جنس پلی‌استر است.

قیمت شیلنگ آتش نشانی،خرید شیلنگ آتش نشانی

گاهی اوقات شیلنگ آتش نشانی برزنتی با لایه‌ای از جنس PU بر روی آن تقویت می‌شود. به این ترتیب مقاومت و کیفیت شیلنگ بالاتر می‌رود که با نام شیلنگ کوتینگ شناخته می‌شود. از چنین شیلنگ‌هایی در عملیات متنوع اطفای حریق استفاده می‌شود.

اما شیلنگ‌ هایی که از جنس پلاستیک ضد اسید هستند، از پلاستیک با رویه PVC ساخته می‌شوند و با مقاومت بسیار خوبی که در مقابل مواد شیمیایی، روغن و نمک دارند در پالایشگاه‌ها و صنایع دریایی به کار می‌روند. این شیلنگ‌ ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و در آب‌وهوا و دمای گوناگون به‌خوبی کار می‌کنند. همچنین نسبت به سایش مقاوم هستند.

از طرف دیگر شیلنگ‌ های خرطومی برای مکان‌هایی استفاده می‌شوند که قرار است آب از یک منبع روباز مانند استخر یا دریاچه مکیده شده و به سمت حریق هدایت شود. شیلنگ‌ های نواری هم بیشتر توسط آتش‌نشان‌ها استفاده می‌شود و کار با آنها نیاز به آموزش‌های خاص دارد.

مقاومت در برابر فشار آب

یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی را از سایر شیلنگ‌ های موجود در بازار متمایز می‌کند مقاومت آنها در برابر فشار آب است. شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی باید بتوانند حجم زیادی از آب را در زمان کوتاه جابه‌جا کنند به همین دلیل باید بتواند فشار زیاد ناشی از این حجم آب را تحمل کنند. میزانی فشار آبی که هر شیلنگ می‌تواند تحمل کند به‌عنوان یک ویژگی مهم در هنگام فروش ذکر می‌شود و طبعاً در قیمت شیلنگ آتش نشانی مؤثر خواهد بود.

قیمت شیلنگ آتش نشانی،خرید شیلنگ آتش نشانی

فشار آب در کشورهای اروپایی معمولاً با واحد بار اندازه‌گیری می‌شود. هر ۱ بار برابر ۱۰۰ کیلوپاسکال است. یک شیلنگ آتش‌ نشانی که توسط آتش‌نشان‌ها استفاده می‌شود باید بتواند بیشتر از ۲۰ بار فشار را تحمل کند. به طور کل می‌توان گفت شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی با توجه به کاربردی که دارند باید بتوانند فشاری بین ۱۸ تا ۴۵ بار را تحمل کنند.

برای اینکه بهترین شیلنگ متناسب با نیازهای خود را تهیه کنید، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز فروش تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی نیکوکار تماس بگیرید و قبل از خرید مشاوره رایگان داشته باشید.

قطر شیلنگ آتش‌ نشانی

نکته دیگری که باید در هنگام  خرید شیلنگ آتش‌ نشانی مورد توجه قرار بگیرد قطر شیلنگ است. البته قطر شیلنگ در قیمت شیلنگ آتش نشانی نیز مؤثر است. قطر شیلنگ‌ ها باید حداقل سه‌چهارم اینچ باشد. شیلنگ‌ های تأمین، آب را از منابع آب تحت فشار به پمپ‌های آتش‌ نشانی می‌رسانند. این پمپ‌ها هم شیلنگ حمله را تغذیه می‌کنند. این شیلنگ‌ ها معمولاً شیلنگ‌ هایی با روکش لاستیکی هستند که اندازه قطر آنها بین ۱٫۵ تا ۵ اینچ است. قطر شیلنگ در مقدار فشاری که می‌تواند تحمل کند مؤثر است.

قیمت شیلنگ آتش نشانی،خرید شیلنگ آتش نشانی

هرچه قطر شیلنگ کوچک‌تر باشد باید بتواند فشار بیشتری را تحمل کند. از طرفی برای مواردی که به انتقال حجم زیادی از آب نیاز است باید از شیلنگ‌ هایی با قطر بیشتر استفاده کرد. با همین استدلال شیلنگ‌ های روکش لاستیکی به‌جای شیلنگ تغذیه استفاده می‌شوند زیرا می‌توانند مقدار زیادی آب را جابه‌جا کنند اما نیازی به تحمل فشارهای بالا ندارند.

طول شیلنگ آتش‌ نشانی

کاملاً واضح است که قیمت شیلنگ آتش نشانی تا حد بسیاری به طول آن بستگی دارد. هرچه طول شیلنگ بلندتر باشد قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. برای انتخاب طول مناسب فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید. طول شیلنگ باید آن‌قدر بلند باشد که در صورت بروز هرگونه حادثه آتش‌سوزی بتواند کل فضا را پوشش داده و آتش را در هر کجای ساختمان مهار کند.

کارخانه و کشور تولیدکننده

در حال حاضر شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی در ایران هم تولید می‌شوند. اما برای خرید شیلنگ آتش نشانی می‌توانید از بین شیلنگ‌ های تولیدی اتریش، آلمان، چین و ایران انتخاب کنید. طبیعی است که قیمت شیلنگ آتش نشانی با توجه به کارخانه و کشور تولیدکننده آن متفاوت خواهد بود. شیلنگ‌ هایی که توسط شرکت اشباخ (Eschbach) در آلمان و یا هابرکورن (Haberkorn) در اتریش تولید می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با استانداردهای اروپایی و جهانی تولید می‌شوند.

قیمت شیلنگ آتش نشانی،خرید شیلنگ آتش نشانی

شرکت‌های پارس شیلنگ ایرانیان و آریا کوپلینگ نیز دو شرکت ایرانی هستند که شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی استانداردی را تولید و روانه بازار کرده‌اند. به جز اینها شیلنگ‌ های چینی هم در بازار وجود دارند. محصولات دو شرکت هایپر (Hyper) و ولکان (Vulcan) از جمله محصولات چینی در بازار ایران هستند که توسط خیلی از مشتریان انتخاب می‌شوند.

 

برای انتخاب بهتر بین محصولات کارخانه‌های مختلف می‌توانید ویژگی‌های هریک را به صورت جداگانه بررسی کنید و در نهایت برای دریافت لیست قیمت شیلنگ آتش نشانی از صنایع فلزی نیکوکار با شماره‌های ۰۲۱۶۶۹۷۳۹۵۶ و ۰۹۳۵۶۴۰۷۰۳۵ تماس بگیرید. همچنین می‌توانید درباره کیفیت، کارایی و قیمت انواع شیلنگ آتش نشانی از کارخانه‌های مختلف از کارشناسان ما در صنایع فلز نیکوکاری مشورت بگیرید و بهترین راهنمایی را دریافت کنید.  

ویژگی‌های کلی شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی

به طور کل می‌توان ویژگی‌هایی برای شیلنگ‌ های آتش‌ نشانی در نظر گرفت. می‌توانید موقع خرید در مشخصات محصول مورد نظر خود این ویژگی‌ها را بررسی کنید و با توجه به آنها مطمئن شوید قیمت شیلنگ آتش نشانی که می‌خرید با توجه به کیفیت آن مناسب است.

  • انعطاف‌پذیری
  • وزن کم
  • استحکام در مقابل برخورد با اجسام تیز
  • قطر مناسب
  • سازگاری با شرایط آب‌وهوایی مختلف
  • طول مناسب
  • جنس مناسب

سؤالات متداول

1- قیمت شیلنگ آتش نشانی چقدر است؟

نمی‌توان قیمت دقیقی برای شیلنگ آتش‌نشانی تعیین کرد؛ زیرا قیمت شیلنگ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارخانه و کشور تولیدکننده شیلنگ، جنس شیلنگ، قطر و طول آن از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت شیلنگ‌های آتش نشانی هستند.

2- انواع شیلنگ آتش نشانی کدام است؟

چهار نوع شیلنگ آتش‌نشانی برزنتی، لاستیکی، نواری و خرطومی از انواع شیلنگ‌های آتش‌نشانی هستند. هرکدام از این شیلنگ‌ها مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3- بهترین شیلنگ آتش نشانی از کجا بخریم؟

شرکت‌هایی که به طور تخصصی به فروش لوازم ایمنی و اطفای حریق می‌پردازند، انتخاب‌های خوبی برای خرید شیلنگ آتش نشانی هستند. می‌توانید سایت‌های معتبر مختلف را بررسی کرده و قیمت‌ها را مقایسه کنید تا خرید بهتری انجام دهید.

4- آیا می‌توان از شیلنگ آتش نشانی برای آبیاری گیاهان استفاده کرد؟

بله؛ قطر این شیلنگ‌ها زیاد است و مقاومت بالایی در برابر سوراخ شدن و پارگی دارند. به همین دلیل گاهی کشاورزان از این شیلنگ‌ها برای آبیاری استفاده می‌کنند و حتی آنها را با نام لوله برزنتی کشاورزی می‌شناسند. اما قبل از خرید شیلنگ آتش نشانی به منظور کشاورزی، باید دید آیا این کار صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

خرید آنلاین شیلنگ آتش‌ نشانی

این روزها سایت‌های اینترنتی خرید آنلاین کار خرید را برای بسیاری از ما راحت کرده‌اند. نکته مثبت در مورد فروشگاه‌های اینترنتی این است که خریدارها به‌راحتی می‌توانند اجناس مختلف را مقایسه و قیمت شیلنگ آتش نشانی را بررسی کنند. اما برای اینکه از خرید خود مطمئن باشید و بدانید که مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت را به دست می‌آورید بهتر است از معتبر بودن سایتی که از آن خرید می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

برای این کار می‌توانید مشخصات فروشنده مانند مکان فیزیکی فروشگاه، شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها را بررسی کنید. همچنین یک راه خوب برای اطمینان از خرید اینترنتی بررسی سابقه فروشندگان است. فروشگاه تجهیزات آتش‌ نشانی و ایمنی نیکوکار بیشتر از ۳۰ سال است که در زمینه تجهیزات آتش‌نشانی فعالیت می‌کند و با سابقۀ درخشان همواره در کنار شما خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان 09356407035