0
قیمت کوپلینگ آتش نشانی، خرید انواع کوپلینگ

بهترین مرکز فروش و استعلام قیمت کوپلینگ آتش نشانی کجاست؟

در نگاه اول شاید به نظر برسد که اتصالات آتش نشانی نقش مهمی در عملیات اطفا حریق ندارند؛ اما در واقع می‌توان گفت که هر کجا ناگزیر، نیاز به عملیات اطفا حریق نیروهای امدادی آتش نشانی باشد، استفاده از این اتصالات ضروری است. این اتصالات به دلایل مختلفی مانند متصل کردن دو شیلنگ به یکدیگر به دلیل دور بودن ماشین آتش نشانی از محل وقوع حریق، اتصال نازل به شیلنگ آتش نشانی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید مناسب‌ترین قیمت کوپلینگ آتش نشانی را در فروشگاه ارائه کننده تجهیزات آتش نشانی نیکوکار پیدا کنید.

قیمت کوپلینگ آتش نشانی، خرید کوپلینگ

برای اینکه به اطلاعات جامع و کامل‌تری در مورد این قطعه از تجهیزات آتش نشانی که شاید کمتر کسی در مقالات به آن پرداخته است، دست یابید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از وبلاگ نیکوکار را تا انتها بخوانید.

کوپلینگ آتش نشانی چیست؟

کوپلینگ‌ها  همان تبدیل آلومینیومی هستند که وظیفه اتصال دو سر شیلنگ آتش نشانی به شیرآلات و یا هر نوع ورودی و خروجی گاز و مایعات را بر عهده دارند. جنس کوپلینگ‌ها معمولا از برنج، استیل یا آلومینیوم است که کوپلینگ آلومینیومی آتش نشانی جز کاربردی‌ترین آن‌هاست.

قیمت کوپلینگ آتش نشانی، خرید کوپلینگ

نوع آلومینیومی به دلیل سبک بودن و همچنین داشتن گیره بسیار محکم برای انتقال آب و مواد شیمیایی مانند نفت خام بسیار مناسب است.

نوع استیل نیز به دلیل محکم بودن، عمر بیشتری نسبت به سایر انواع کوپلینگ‌ها داشته و برای استفاده در شرایطی که احتمال خوردگی زیاد است، کاربرد ویژه‌ای دارد.

کوپلینگ برنجی نیز مقاومت زیادی در برابر آب، گازوئیل و سایر مشتقات نفتی داشته و از آن می‌توان در مکان‌هایی مانند سیستم‌های سوختی دریایی استفاده کرد.

قیمت کوپلینگ آتش نشانی با کیفیت به چه عواملی بستگی دارد؟

آنچه که در تعیین قیمت یک محصول حرف اول را می‌زند کیفیت آن است. این کیفیت با توجه به کاربردی که هر محصول دارد تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد.

از آن‌جایی که کوپلینگ وظیفه اتصال دو شفت به یکدیگر را بر عهده دارد باید در برابر فشارها و تنش‌های وارده مقاومت بالایی داشته باشد. از طرفی دیگر از آن‌جایی که این قطعه معمولا در تماس با آب قرار دارد باید در ساخت آن از متریال‌هایی استفاده شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و به عبارتی ضد زنگ باشند.

قیمت کوپلینگ آتش نشانی، خرید کوپلینگ

نکته مهم دیگر در تعیین قیمت این محصول کیفیت آب بندی است، به طوریکه نباید دچار نشتی آب شود.

به طور کلی قیمت کوپلینگ آتش نشانی به عواملی که ذکر کردیم بستگی دارد اما باید به این نکته توجه کنیم قیمت بالا لزوما به معنی کیفیت خوب محصول نیست و عوامل دیگری از جمله برند محصول و نوسانات قیمت بازار همه تاثیرگذار هستند.

 کوپلینگ‌ها با توجه به نوع کاربرد در چند دسته قرار می‌گیرند؟

پرکاربردترین انواع کوپلینگ‌های آتش نشانی در جهان در 12 دسته مختلف قرار می‌گیرند که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم:

قیمت کوپلینگ آتش نشانی، خرید کوپلینگ

کوپلینگ STORZ:

این نوع کوپلینگ برای اولین بار در کشور آلمان در سرویس‌های آتش نشانی مورد استفاده قرارگرفت. این نوع کوپلینگ معمولا از جنس آلیاژ آلومینیوم بوده که علاوه بر سبک بودن در تماس دائمی با آب دچار خوردگی نمی‌شود.

همچنین به دلیل راحتی در چرخاندن 90 درجه‌ای دو قسمت از کوپلینگ، می‌توان ابزارهای مختلف آتش نشانی را به کمک این محصول به یکدیگر متصل کرد. تمامی اتصالات آلمانی (STORZ) تحت استاندارد DIN آلمان ساخته می‌شوند.

کوپلینگ انگلیسی (BS):

کوپلینگ انگلیسی دو جز نر و مادگی دارد و مخصوص انتقال سیالات در فشارهای بالا بوده و هم به عنوان فشار و هم در کاربرد ساکشن مورد استفاد قرار می‌گیرد. این نوع کوپلینگ در دو جنس پایه مس و آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شود. اتصالات انگلیسی کاربرد وسیعی در صنعت آتش نشانی کشورمان داشته و تحت استاندارد BS336 ساخته می‌شوند.

کوپلینگ NH:

این نوع کوپلینگ‌ها یکی از پرکاربردترین انواع کوپلینگ در ایالات متحده هستند. کوپلینگ‌های NH به صورت نر و مادگی ساخته شده و با رزوه‌های درشت کروی به یکدیگر متصل می‌شوند.

لازم به ذکر است که در هر دو طرف نر و مادگی گوشواره‌هایی جهت اتصال و چرخاندن راحت دو جز کوپلینگ، تعبیه شده است. این کوپلینگ‌ها هم برای مکش (ساکشن) و هم برای آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوپلینگ Barcelona:

همان‌طور که از اسم کوپلینگ Barcelona پیداست، این نوع کوپلینگ‌ها یکی از پرکاربردترین اتصالات در آتش نشانی کشور اسپانیا بوده که تحت استانداردهای ملی اسپانیا (UNE23400) ساخته می‌شوند.

این کوپلینگ‌ها فاقد نر و مادگی بوده و 3 زبانه (قلاب) برای اتصال دو جز کوپلینگ به یکدیگر دارند. این نوع کوپلینگ‌ها فقط برای فشار مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مکش (ساکشن) قابلیت استفاده ندارند.

کوپلینگ روسی (GOST):

این نوع کوپلینگ بدون نر و مادگی بوده و در کشور روسیه برای اتصال شیلنگ‌های آتش نشانی به کار می‌رود. کوپلینگ‌های روسی تحت استاندارد GOST R 53279-2009 که یک استاندارد مشترک اوراسیایی هست ساخته می‌شوند.

کوپلینگ فرانسوی (Guillemin Symmetrical):

این نوع کوپلینگ فقط برای فشار مناسب بوده و در کشورهای بلژیک و فرانسه برای اتصال شیلنگ‌های آتش نشانی به کار می‌رود کوپلینگ فرانسوی با متریال‌های آلیاژ پایه مس، استنلس استیل، آلومینیوم و پلی پروپیلن ساخته می‌شود.

این نوع کوپلینگ فاقد نر و مادگی بوده و با استفاده از دست و یک ربع چرخش در قسمت کوپلینگ با یکدیگر جفت می‌شوند. کوپلینگ‌های فرانسوی تحت استانداردهای EN14420 ساخته می‌شوند.

کوپلینگ Machino (ژاپنی):

این نوع کوپلینگ بدون نر و مادگی بوده و اتصال آن همانند اتصالات Storz است. کوپلینگ ژاپنی برای ساکشن کاربرد ندارد و تحت استاندارد JIS F7335 ساخته می‌شود.

کوپلینگ نروژی (Norlas):

این نوع کوپلینگ معمولا برای سازه‌های نفتی فراساحلی و مصارف آبرسانی آتش نشانی کاربرد دارند. کوپلینگ‌های Norlas بدون نر و مادگی بوده و 2 قلاب (زبانه) اتصال دارند که با ربع چرخش جفت می‌شوند. این کوپلینگ‌ها با متریال‌ آلیاژهای پایه مس ساخته می‌شوند.

کوپلینگ روسی (ROTTA):

این کوپلینگ‌ها بدون نر و مادگی و با سه زبانه اتصال ساخته می‌شوند. این نوع کوپلینگ‌های روسی با داشتن شباهت زیاد به کوپلینگ‌های Barcelona در مصارف آبرسانی آتش نشانی کاربرد دارند.

کوپلینگ ایتالیایی (UNI):

کوپلینگ ایتالیایی از نوع کوپلینگ‌های رزوه‌ای بوده و دو جز نر و مادگی دارند. آب بندی آن‌ها با واشر لاستیکی بوده و در کشور ایتالیا برای مصارف آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کوپلینگ‌ها علاوه بر فشار برای ساکشن (مکش) نیز کلربرد دارند.

کوپلینگ Camlock:

موارد استفاده این نوع کوپلینگ‌ها برای انتقال سیالات در صنایع نفتی و شیمیایی و به صورت محدودتر در مصارف آبرسانی آتش نشانی است. این کوپلینگ‌ها دو جز نر و مادگی دارند که بر روی قسمت مادگی بازوهایی برای کوپله کردن اتصال تعبیه شده است. کوپلینگ Camlock تحت استانداردهای DIN2828 و EN14420-7 توید می‌شوند.

 مرکز استعلام قیمت کوپلینگ آتش نشانی در تهران کجاست؟

مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی و ایمنی نیکوکار، ارائه دهنده انواع کوپلینگ آتش نشانی در تهران است. شما برای خرید کوپلینگ آتش نشانی یا استعلام قیمت این محصول می‌توانید با شماره‌های 02166973956 و 09356407035 تماس حاصل نمایید.

فروشگاه تجهیزات و لوازم آتش نشانی نیکوکار با قیمت مناسب و گارانتی معتبر ارائه می‌دهد. تمام محصولات این فروشگاه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها  فناوری‌ها ارائه می‌کند.

متخصصان و مشاوران این مجموعه با قرار دادن اطلاعات لازم شما را در خرید بهتر یاری خواهند کرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان 02166973956