اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق در پیشگیری از برق گرفتگی

فهرست مطالب

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق در پیشگیری از برق گرفتگی
اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق در پیشگیری از برق گرفتگی

بدون شک لازمه انجام هر کاری، در ابتدا استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب است. یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی فردی دستکش ایمنی عایق برق می‌باشد. استفاده از دستکش ایمنی عایق برق به تمامی کسانی که با برق، انواع کابل‌ها، الکتریسیته، مواد شیمیایی، مواد بیولوژیکی، مواد داغ و… سروکار دارند، توصیه می‌شود.

این دستکش‌ها از دست‌ها در برابر انواع مشکلات مخربی مانند شوک یا برق گرفتگی محافظت می‌کنند.

استفاده از دستکش ایمنی عایق برق را به هیچ عنوان با دستکش‌های معمولی مقایسه نکنید و به فکر جایگزینی این محصولات به جای دستش‌های عایق برق نیز نباشید. علت این موضوع هم این است که ساختار این دو محصول کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشند و در صورت جایگزینی دستکش‌های معمولی کار به جای دستکش‌های عایق، ممکن است فرد دچار آسیب دیدگی‌های جدی شود.

در ادامه مجموعه نیکوکار قصد دارد هر آنچه را که نیاز است در مورد “اهمیت استفاده از دستکش‌های ایمنی عایق” بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های یک دستکش ایمنی عایق تا پایان با ما همراه باشید.

دستکش‎ ایمنی عایق برق چیست؟

قبل از  بررسی اهمیت استفاده دستکش ایمنی عایق برق، بد نیست کمی با ماهیت این محصولات آشنا شویم. همانطور که می‌دانید یکی از خطرناک‌ترین اتفاقات ناگواری که سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد، برق گرفتگی است.

دستکش ایمنی عایق برق محافظی است که از برق گرفتگی کارکنان و کارگران جلوگیری می‌کند. افراد در هنگام کار کردن با شبکه‌های تحت فشار برق و یا حتی در هنگام تعمیر لوازم برقی باید این دستکش‌ها را به دست داشته باشند.

البته در نظر بگیرید که صحیح است که وجود این دستکش‌ها در محیط‌هایی که احتمال برق گرفتگی یا شوک گرفتگی وجود دارد، الزامی است اما به تنهایی کافی نمی‌باشد. کاربران باید علاوه بر این محصولات از محصولات عایق برق دیگری مانند لباس مخصوص، عینک‌های ایمنی، کلاه ایمنی، و کفش عایق برق استفاده کنند.

شما عزیزان می‌توانید هر آنچه را که برای ایمنی بیشتر خود نیاز دارید، مانند خرید دستکش ایمنی را از مجموعه معتبر نیکوکار با بهترین قیمت تهیه کنید.

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برقطبق آمار اعلام شده سالانه هزاران نفر دراثر برق گرفتگی و عدم رعایت نکات ایمنی لازم، در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند. برق گرفتگی حادثه‌ای است که اگر افراد آن را جدی نگیرند، در یک لحظه ممکن است جان خود را از دست دهند.

این حادثه می‌تواند هم به اندام‌های داخلی و هم به اندام‌های خارجی بدن انسان آسیبی جدی وارد می‌کند بنابراین از اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق غافل نشوید.

ویژگی‌های دستکش عایق برق

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، دستکش‌های عایق برق را به هیچ عنوان نباید با دستکش‌های معمولی یا دستکش‌های کار اشتباه گرفت. این محصولات دارای طراحی منحصر به فردی هستند که به سبب آن‌ها، کاربران از خطر برق گرفتگی در امان می‌مانند.

در ادامه به بررسی ویژگی این محصولات می‌پردازیم تا اهمیت استفاده از دستکش ایمنی عایق برق را بهتر درک کنیم:

  1. همانطور که می‌دانید معمولاً استفاده‌ کنندگان از دستکش‌های عایق برق کسانی هستند، که دائما با برق و کابل‌های برقی سروکار دارند بنابراین ساختار این دستکش‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر مقاومت بالا در برابر برق گرفتگی، کمی انعطاف پذیر نیز باشد. انعطاف پذیری دستکش سبب می‌شود کاربر راحت‌تر بتواند به کار خود ادامه دهد. از طرفی دیگر اگر دستکش این انعطاف پذیری را نداشته باشد، کاربر سریع از ادامه فعالیت خسته می‌شود.
  2. ولتاژ و مقاومت الکتریکی یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام خرید دستکش عایق برق باید به آن توجه ویژه داشته باشید. حتما در خرید دستکش نیاز خود را در نظر بگیرید و دستکشی تهیه کنید که با ولتاژ و مقاومت الکتریکی که با آن سروکار دارید، همخوانی داشته باشد.
  3. بدون شک دستکشی که تهیه می‌کنید برای حفاظت بهتر از دست‌‌های شما، باید سایز و اندازه مناسب و متناسبی داشته باشند بنابراین اقدام به خرید دستکش بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از دست‌های خود نکنید!
  4. در خرید دستکش ایمنی عایق برق حتماً حرفه خود را در نظر بگیرید. چنانچه ممکن است مواردی مانند مواد شیمیایی، برق گرفتگی، حرارت بالا و… علاوه بر انگشتان و کف دست به نواحی بالاتر نیز برخورد داشته باشد، حتما دستکش‌های بلندتری تهیه کنید. به صورت معمول دستکش‌ها در انواع مختلف مانند ساق بلند و ساق کوتاه تولید می‌شوند.
  5. جنس دستکش، حتما باید متناسب با حرفه شما و زمینه‌ای که قرار است از آن استفاده کنید، انتخاب شود. دستکش‌های ایمنی معمولا از جنس‌هایی مانند جنس لاستیک، پلی وینیل کلراید، الاستومر مصنوعی و… تهیه می‌شوند.
  6. برای محافظت بیشتر دست‌ها توصیه‌ می‌شود دستکشی تهیه کنید که مقاومت آن نیز بالا باشد و در برابر صدمات فیزیکی مانند بریدگی، خراشیدگی و… از دستان شما محافظت کند.
  7. محصولی که قصد خریداری آن را دارید باید تماماً متناسب با استانداردهای تعیین شده باشد. استانداردهای دستکش مناسب برای کارگران برق، دو مورد EN60903 و IEC903 است.

توجه داشتید باشید که برای اطمینان بیشتر از کیفیت محصول ایمنی که تهیه می‌کنید، به فروشگاه‌های معتبری همچون فروشگاه نیکوکار مراجعه کنید. در فروشگاه نیکوکار تمامی محصولات ایمنی برندهای مختلف با قیمتی مناسب موجود می‌باشد.

نکاتی که در استفاده از دستکش ایمنی عایق برق باید به آن توجه کنید!

نکاتی که در استفاده از دستکش ایمنی عایق برق باید به آن توجه کنید!استفاده از دستکش ایمنی عایق برق بسیار آسان است؛ اما در استفاده از این محصول باید به یک سری نکات نیز توجه کنید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • این محصولات باید به طور منظم و دوره‌ای بررسی شوند و در صورت آسیب دیدگی‌هایی مانند بریدگی و پارگی تعویض شوند.
  • دستکش‌های عایق برق نیز قابل شست‌و‌شوهستند. برای شست‌و‌شو می‌توانید با استفاده از شوینده‌های ملایم آن‌ها را در ماشین لباسشویی بشویید.
  • در صورت خیس شدن دستکش، آن‌ها را به خوبی خشک کنید تا به مرور پوسیده و فاسد نشوند.
  • دستکش‌ها را در محیط‌هایی که به دور از تابش مستقیم خورشید هستند نگهداری کنید.
  • این محصولات دارای طول عمر مفید مشخص هستند بنابراین به محض به پایان رسیدن این طول عمر، از آن‌ها دیگر استفاده نکنید زیرا که ممکن است از دستان شما نتوانند به خوبی محافظت کنند. به منظور آگاهی از به پایان رسیدن طول عمر دستکش، توصیه می‌شود از آن‌ها تست الکتریکی بگیرید.
  • این محصولات دارای کیسه‌ای می‌باشند که بعد از اتمام کار باید دستکش‌ها را در این کیسه قرار دهید و در جایی آویزان کنید. از قرار دادن دستکش‌ها بر روی زمین به طور جدی خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان در نزدیکی محیط‌هایی که سیم‌‌ها و کابل‌های برق قرار دارند، دستکش‌های خود را درنیاورند زیرا که احتمال خطر در این محیط‌ها بسیار بالا است.

ایمنی بیشتر با استفاده از دستکش ایمنی عایق برق

با استفاده از دستکش ایمنی عایق برق، می‌توان از بسیاری از خطرات در امان ماند. برق گرفتگی خطری است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، می‌تواند جان شما را به راحتی و در کمترین زمان بگیرد.

شما می‌توانید انواع تجهیزات مناسب عایق برق را از مجموعه معتبر نیکوکار با قیمتی مناسب تهیه کنید. تنوع محصولات در این مجموعه بسیار بالا است.

تمامی محصولات موجود در این مجموعه از بالاترین کیفیت برخوردارند بنابراین با فروشگاه نیکوکار دیگر نیازی نیست دغدغه کیفیت محصولات ایمنی را داشته باشید. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا وجود مشکل در ثبت سفارش، کارشناسان تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تیم پشتیبانی شما را برای داشتن خریدی بهتر و مناسب‌تر کمک ویژه خواهند کرد. با محصولات نیکوکار ایمنی را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

WhatsApp
Phone
WhatsApp
Phone