شیلد محافظ صورت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شیلد محافظ صورت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با روی کار آمدن انواع تجهیزات ایمنی، احتمال آسیب دیدگی در کارهای مختلف بسیار کاهش پیدا کرده است. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات ایمنی که در بسیاری از حرفه‌ها کاربرد ویژه دارد، شیلد محافظ صورت است.

آیا شما با انواع شیلدهای محافظ صورت آشنایی دارید و یا می‌دانید این وسیله ایمنی صورت چه کاربردهای موثری دارد؟ شیلدهای محافظ صورت از اندام‌هایی مانند پوست، چشم‌ها، بینی و… محافظت می‌کند و احتمال آسیب‌های وارده به آن‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با شیلدهای محافظ صورت هستید و یا به دنبال پاسخ “شیلد محافظ صورت چیست؟” می‌گردید، پیشنهاد می‌شود تا پایان با ما همراه باشید. در ادامه مجموعه نیکوکار هر آنچه را که نیاز است در مورد این وسیله با ارزش بدانید، در اختیار شما قرار خواهد داد.

شیلد محافظ صورت چیست؟

شیلد محافظ صورت چیست؟شیلد محافظ صورت یک وسیله کاربردی است که در دنیای صنعتی و حتی پزشکی نقش بسیار پر رنگی دارد. همانطور که می‌دانید در کار و صنایعی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، برق، نجاری، چوب بری، آهنگری و… امکان پاشیدن و یا برخورد انواع مواد و فلزات به صورت و چشم وجود دارد.

با استفاده از شیلد محافظ صورت می‌توان این احتمال خطر را به طور چشمگیری کاهش داد و ضامن سلامت صورت به خصوص چشم‌ها شد.

جالب است بدانید سالانه بسیاری از افراد در سراسر دنیا به دلیل عدم استفاده از وسایل ایمنی مناسب، دچار آسیب‌های جدی می‌شوند بنابراین استفاده از وسایل ایمنی مناسب مانند شیلد محافظ صورت را پشت گوش نیندازید!

امروزه شیلدهای مختلفی مناسب با انواع فعالیتهای صنعتی روی کار آمده است. شما میتوانید انواع شیلدهای محافظ صورت را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی از مجموعه نیکوکار تهیه کنید.

ویژگی‌های شیلد محافظ از صورت

تاکنون سعی داشتیم ماهیت شیلدهای محافظ صورت را به طور کامل بررسی کنیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این محصولات بهتر است به ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

شفافیت:

یکی از حیاتی‌ترین نکاتی که باید در خرید این محصول به آن دقت ویژه داشته باشید، شفافیت آن است. برخی از شیلدهای صورت با وجود محافظت بالا دارای شفافیت کافی نیستند و همین امر سبب می‌شود کاربرد دید کافی نداشته باشد. شیلدها با شفافیت پایین به جای محافظت از کاربر برای آن خطرساز نیز می‌باشند زیرا که با وجود آن‌ها ممکن است کاربر به راحتی نتواند با دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های برشکاری کار کند و آسیب ببیند.

امکان استفاده از سایر وسایل:

اگر در هنگام کار از وسایلی مانند عینک استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که شیلد محافظ صورتی که خریداری می‌کنید، حتما این قابلیت را داشته باشد.

ضد بخار و مه گرفتگی:

در صورتی که شیلد محافظ صورت شما دچار بخار گرفتگی یا مه گرفتگی شود، ممکن است کمی با مشکل روبه رو شوید؛ به طور مثال در اثر بخار گرفتگی، دید شما کمتر شود و در نهایت دید کمتر، به معنای دقت کمتر و افزایش آسیب می‌باشد.

انعطاف پذیری:

به منظور راحتی کاربر، بهتر است شیلد محافظ صورت کمی انعطاف پذیر باشد. استفاده از شیلدهای غیر منعطف ممکن است صورت کاربر را در طولانی مدت اذیت کند.

ضد خشگیر:

شیلدهایی تهیه کنید که در اثر استفاده دچار خش گرفتگی نشوند و یا آسیب دیدگی آن‌ها کمتر باشد. چنین محصولاتی طول عمر بالا نیز دارند.

ارگونومی بدن:

دقت داشته باشید که شیلدهایی که تهیه می‌کنید با ارگونومی طراحی بدن انسان تناسب داشته باشند. به طور مثال توجه داشته باشید که شیلد محافظ صورت شما، زاویه مناسبی نسبت به صورتتان داشته باشد و شما را در طولانی مدت اذیت نکند.

محافظ تنفسی:

برخی از شیلدها علاوه بر محافظت از صورت از سیستم تنفسی شما نیز محافظت می‌کنند. این محصولات معمولا دارای فیلتر و محافظ تنفسی هستند. در صورتی که حرفه و فعالیت شما به گونه‌ای است که با مواردی مانند گازهای سمی روبه رو هستید (مانند جوشکاری)، پیشنهاد می‌شود چنین محصولاتی را تهیه کنید.

بایدها و نبایدها درباره شیلد محافظ صورت

  1. بایدها و نبایدها درباره شیلد محافظ صورتاز وارد کردن ضربه شدید به شیلدهای خود خودداری کنید.
  2. شیلدها را در محیط‌هایی قرار دهید که تحت فشار نباشند.
  3. شیلدها را برای طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  4. در صورتی که شیلد محافظ صورت شما دچار آسیب دیدگی شد، به هیچ عنوان مجدد از آن استفاده کنید و شیلد آسیب دیده را با یک شیلد جدید تعویض کنید. استفاده از شیلد آسیب دیده احتمال ریسک را بالا خواهد برد.
  5. در صورتی که با بخارات سمی روبه رو هستید، حتما از شیلد محافظ صورت مناسب استفاده کنید.
  6. در برخی از انواع شیلدها، امکان تعویض طلق وجود دارد.
  7. برای راحتی بیشتر شیلدهایی تهیه کنید که قابلیت تنظیم اندازه و سایز را داشته باشد.

استفاده از شیلد محافظ صورت به چه کسانی توصیه می‌شود؟

استفاده از این محصولات به تمامی کسانی که ممکن است در معرض خطر برخورد و پرتاب شدن اجسام قرار بگیرند، توصیه می‌شود اما به صورت کلی استفاده از این محصول در گروه‌های زیر شایع است:

  1. نجاری
  2. برشکاری
  3. صنایع فولاد
  4. صنایع ذوب
  5. صنایع ریخته گری
  6. صنایع مرتبط با فلزات
  7. صنایع سیمان
  8. و…

ایمنی بالا با شیلد محافظ صورت

سالانه بسیاری از افراد در اثر برخورد اجسامی مانند خرده‌های چوب یا فلزات، بینایی خود را به طور کامل از دست می‌دهند. شیلد محافظ صورت وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان از این دسته آسیب‌ها دور ماند. شما می‌تواند این محصول و بسیاری تجهیزات ایمنی دیگر را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی از فروشگاه نیکوکار تهیه کنید.

تنوع محصولات در فروشگاه نیکوکار بسیار بالا است و هر آنچه را که نیاز داشته باشید، به راحتی می‌توانید از بین هزاران محصول آن بیابید.

در نظر داشته باشید که در فروشگاه نیکوکار تمامی محصولات دارای کیفیت مناسب می‌باشند و محصولات بی‌کیفیت جایی در این فروشگاه نخواهند داشت. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر یا وجود مشکل در ثبت سفارش، تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

در این مقاله سعی داشتیم شما را به طور کامل با شیلد محافظ صورت و مزایای آن آشنا کنیم. امیدواریم نکات این مقاله برای شما عزیزان نیز مفید واقع شده باشد.

مشاوره رایگان 09356407035