کپسول آتش نشانی چرخدار، خرید کپسول آتش نشانی چرخدار

همه چیز درباره کپسول آتش نشانی چرخدار

کپسول آتش نشانی مخزنی استوانه‌ای شکل بوده که داخل این مخزن با مواد مخصوص خاموش کننده آتش، تحت فشار پر شده است و در هنگام آتش سوزی با تخلیه این مواد بر روی حریق می‌توان آن را مهار کرد. نکته‌ای که در استفاده از کپسول‌های آتش نشانی وجود دارد انتخاب کپسول متناسب با وسعت آتش و نوع آن است. در واقع با توجه به منشا آتش سوزی، کپسول‌های مخصوصی ساخته شده است که با استفاده از علایم روی کپسول، ساختار بدنه و یا رنگ آن می‌توانیم گزینه مناسب را  برای اطفا حریق انتخاب کنیم. کپسول آتش نشانی چرخدار یکی از انواع این کپسول‌ها بوده و همان طورکه از نامش پیداست دارای چرخ‌هایی برای حمل راحت‌تر می‌باشد.

در این مقاله از وبلاگ نیکوکار می‌خواهیم نکات مهم درباره خرید کپسول آتش نشانی چرخدار را بیان کنیم، اگر در فضاهایی که نیازمند این نوع کپسول است، فعالیت دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

انواع کپسول‌های آتش نشانی چرخدار موجود در بازار به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

در واقع اساس تقسیم بندی کپسول‌های آتش نشانی در گروه‌های مختلف ماهیت مواد داخل آن‌ها با توجه به نوع منشا آتش سوزی است. با توجه به این نکته انواع کپسول آتش نشانی چرخدار در 5 گروه زیر قرار می‌گیرد:

کپسول آتش نشانی CO2: داخل این کپسول با گاز CO2 تحت فشار پرشده است و شایع‌ترین کاربرد آن برای آتش سوزی‌های ناشی از لوازم برقی و مایعات اشتعال‌زا می‌باشد.

کپسول آتش نشانی فوم: این نوع کپسول بهترین گزینه برای اطفا حریق مایعات اشتعال زا بوده و اثر نامطلوبی بر روی برخی کالاها مانند تجهیزات برقی با کاغذ داشته و نباید از آن استفاده کرد.

کپسول آتش نشانی پودری(پودر و گاز): این کپسول مناسب برای انواع حریق‌های ناشی از مایعات، فلزات، گازها و مواد جامد سوختنی مانند کاغذ است.

کپسول آتش نشانی آبی: در این  نوع کپسول جهت تامین فشار از گاز CO2 در داخل کارتریج استفاده می‌شود و در صورتی که گاز از کارتریج ارج شود امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. این کپسول برای اطفا حریق مواد چوبی مانند مبلمان، کارتن و فرش کاربرد دارد.

کپسول آتش نشانی بیوورسال: این نوع کپسول مناسب برای خاموش کردن آتش سوزی‌های ناشی از مایعات اشتعال‌زا مانند گازوئیل و جامدات مانند پارچه و کاغذ مناسب است کپسول‌هایی بیوورسال دوستدار محیط زیست بوده و توانایی زیادی در خاموش کردن آتش‌های پرحجم دارند و با غیر فعال کردن 4 عمل اصلی حریق ( اکسیژن، ماده سوختنی، حرارت و زنجیره آتش) مانع از بازگشت مجدد شعله می‌شوند.

چه فضاهایی نیاز به کپسول آتش نشانی چرخدار دارند؟

علت تولید کپسول‌های آتش نشانی چرخدار علاوه بر راحتی حمل، وزن زیاد آن‌ها و در نتیجه قدرت خاموش کنندگی آتش سوزی‌هایی در حجم گسترده است. معمولا در فضاهای بزرگ کارگاهی، تولیدی و صنعتی نمی‌توان از کپسول‌های آتش نشانی دستی کوچک استفاده کرد زیرا حجم و شدت آتش سوزی به قدری بزرگ است که عملا این کپسول‌های دستی کاربردی ندارند.

کپسول‌های آتش نشانی چرخدار معمولا برای کارخانجات و کارگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و قطار، فرودگاه‌ها و فضاهای وسیع کاربرد دارند و برای اینکه سرعت در عملیات اطفا حریق و امداد و نجات بیشتر شود از ایده هوشمندانه چرخ در این نوع کپسول‌ها استفاده شده است.

استاندارد وزنی کپسول‌های آتش نشانی دستی و چرخدار چگونه است؟

به طور کلی وزن کپسول‌ها متفاوت بوده و کمترین آن‌ها 1 کیلوگرم و بیشترینشان 50 کیلوگرم است.

کپسول‌های آتش نشانی دستی:

  • کپسول‌های گازی و … : بین 1 تا 12 کیلوگرم
  • کپسول‌های پودر و گاز: بین 5. تا 14 کیلوگرم

کپسول‌های آتش نشانی چرخدار:

  • کپسول‌های بالای 12-14 کیلوگرم

قیمت کپسول آتش نشانی چرخدار چگونه تعیین می‌شود؟

عوامل متعددی بر روی قیمت کپسول آتش نشانی چرخدار تاثیرگذار هستند، اما به طور کلی نوع مواد داخل کپسول، وزن کپسول، کیفیت قطعات، نوع رنگ بدنه و برند تولید کننده قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کپسول آتش نشانی چرخدار، قیمت کپسول آتش نشانی چرخدار

به شما توصیه می‌کنیم حتما از یک فروشگاه معتبر عرضه کننده تجهیزات آتش نشانی این محصول را خریداری نمایید و حتما قبل از خرید با یک متخصص و کارشناس لوازم آتش نشانی درباره نحوه استفاده از محصول و سایر نکات ایمنی اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین برند کپسول آتش نشانی چرخدار چیست؟

امروزه برندهای مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد و در واقع نمی‌توان با اطمینان گفت که بهترین کپسول آتش نشانی چرخدار موجود در بازار چیست؟ اما خرید از یک فروشگاه قابل اطمینان علاوه بر اینکه خیال شما را از بابت تضمین کیفیت کالا راحت می‌کند بلکه می‌توانید در صورت وجود نقص یا مشکل در محصول خریداری شده از خدمات گارانتی محصول بهره‌مند شوید.

مشورت با یک متخصص تجهیزات آتش نشانی نیز خالی از لطف نبوده و شما را در خرید بهتر یاری خواهد کرد.

مرکز فروش کپسول آتش نشانی چرخدار در تهران کجاست؟

صنایع فلزی نیکوکار، مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی در تهران است. محصولات این مجموعه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها ساخته شده‌‌اند که علاوه بر تضمین کیفیت کالا، قیمتی مناسب در مقایسه با رقبا دارند. شما برای استعلام  قیمت کپسول آتش نشانی 50 کیلویی چرخدار، می‌توانید با شماره‌های 02166973956 و 09356407035  تماس حاصل نمایید و بعد از دریافت مشاوره از متخصصان نیکوکار محصول خود را خریداری نمایید.

 

 

 

مشاوره رایگان 09356407035