قیمت جعبه آتش نشانی، مراکز فروش جعبه آتش نشانی

قیمت جعبه آتش نشانی بر چه اساسی تعیین می شود؟

همان طور که از نام جعبه‌های آتش نشانی پیداست، این تجهیز محفظه‌ای است برای نگهداری تجهیزات اطفا حریق مانند شیلنگ آتش نشانی، کپول آتش نشانی، قرقره و سایر ابزارهای امدادی. جعبه آتش نشانی با تمیز کردن محیط از دود و حرارت، ایجاد زمان لازم برای تخلیه محل آتش سوزی، تامین آب مورد نیاز از طریق ارتباط با شبکه تر و خشک آتش نشانی نقش بسیار مهمی در عملیات اطفا حریق دارد. این تجهیز به دلیل اینکه با امنیت جانی و مالی افراد سر و کار دارد باید بتواند در هنگام بروز حادثه به طور بی نقص عمل نماید. بنابراین رعایت استانداردهای آتش نشانی در ساخت این ابزار بسیار مهم و حیاتی است. هر کدام از این استانداردها می‌تواند قیمت جعبه آتش نشانی را تحت تاثیر قرار دهد. اما آنچه که در هنگام خرید این تجهیز مهم است توجه به رعایت این استانداردها در ساخت محصول است.

در این مقاله از وبلاگ نیکوکار قصد داریم به عوامل موثر بر قیمت جعبه آتش نشانی بپردازیم، خوشحال می‌شویم با خواندن این مقاله تا انتها ما را همراهی کنید.

کاربرد جعبه‌های آتش نشانی چیست؟

در نگاه اول چنین به نظر می‌رسد که فلسفه هدف از طراحی این تجهیز اختصاص دادن محل مشخص برای قرارگیری تجهیزات اطفا حریق است. اما این فقط یکی از کاربردهای جعبه آتش نشانی است. نجات  جان افراد در هنگام بروز حادثه یکی از اهداف مهمی است که منجر به تنوع در ساخت تجهیزات آتش نشانی شده است. جعبه آتش نشانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این رنگ قرمز جعبه آتش نشانی و علامت F بر روی آن امکان دسترسی سریع به مجموعه تجهیزات آتش نشانی را در زمان بسیار کم فراهم می‌آورد.

قیمت جعبه آتش نشانی، مراکز فروش جعبه آتش نشانی

 

فاکتورهای کیفی تعیین کننده قیمت جعبه آتش نشانی چیست؟

در این بخش قصد داریم فاکتورهای کیفی تعیین کننده قیمت جعبه آتش نشانی را بیان کنیم، شناخت این فاکتورها به ما کمک می‎‌کند که در هنگام خرید این محصول انتخاب بهتری داشته باشیم. یادمان باشد ما می‌خواهیم محصولی را خریداری کنیم که در لحظات حساس حادثه در کنار ما باشد بنابراین کیفیت بالای این تجهیز می‌تواند ارتباط مستقیمی با مرگ و زندگی افراد داشته باشد.

 ضخامت ورق جعبه آتش نشانی

مطابق با استانداردهای آتش نشانی ضخامت ورق به کار رفته در ساخت جعبه‌های آتش نشانی باید بین 1 الی 2 میلی‌متر باشد. در صورتیکه که ضخامت ورق کمتر از 1 میلی متر باشد موجب کاهش استحکام جعبه آش نشانی شده و مقاومت جعبه در برابر عواملی مانند حرارت، رطوبت، زنگ زدگی و خوردگی کاهش می‌یابد. علاوه بر این به دلیل نداشتن استحکام سازه‌ای، قرقره آتش نشانی دچار افتادگی شده و این امر موجب قطعی جریان آب، باز نشدن درب جعبه آتش نشانی و همچنین سست شدن ورق‌های نگهدارنده نازل می‌شود.

بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در مورد قضاوت کیفیت جعبه آتش نشانی ضخامت ورق آن است یعنی اگر این گزینه به درستی رعایت نشده باشد دیگر نیازی به بررسی سایر فاکتورها نیست. در واقع داشتن ضخامت مناسب مطابق با الزامات آتش نشانی یکی از شروط لازم برای قبول شدن در آزمون کیفیت است. جعبه مردود عملکرد خود را در هنگام حادثه نشان می‌دهد، زمانی که دیگر فرصتی برای جبران نیست.

جنس ورق جعبه آتش نشانی

باید به یاد داشته باشیم که رسالت اصلی هر جعبه آتش نشانی ایجاد ایمنی در برابر آتش سوزی بوده و زیبایی ظاهری در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرد. برای ساخت محصولات با کیفیت باید مواد اولیه عالی داشته باشیم.

جنس جعبه آتش نشانی یکی از موارد مهم در استحکام آن است. استفاده از ورق‌های فولادی مستحکم و مقاوم نسبت به تغییرات دمایی و سایر عوامل از شروط لازم برای ساخت جعبه‌هایی با ایمنی بالا است. چه بسا در هنگام بروز حادثه به دلیل کیفیت کم مواد اولیه در جعبه باز نشود و فاجعه‌ای بزرگتر به بار آید.

به عنوان مثال قیمت جعبه آتش نشانی استیل مخصوص محیط‌های مرطوب و خورنده با قیمت سایر جعبه‌های آتش نشانی متفاوت است.قیمت جعبه آتش نشانی، مراکز فروش جعبه آتش نشانی

کیفیت رنگ به کار رفته در جعبه آتش نشانی

یکی از کاربردهای مهم پوشش رنگ جعبه‌های آتش نشانی مقاومت جعبه در برابر خوردگی، زنگ زدگی و در نهایت زیبایی بصری است. بنابراین پوشش رنگ هر چقدر ضخامت و چسبندگی موجب افزایش قیمت تمام شده جعبه آتش نشانی و همچنین ماندگاری طولانی‌تر آن می‌شود.

کیفیت قفل جعبه آتش نشانی

مطابق با الزامات آتش نشانی، جعبه‌های آتش نشانی باید با قفل آسان باز شو ساخته شوند تا هر کسی بتواند به راحتی آن را باز کند. بسیار پیش آمده است که در هنگام بروز حادثه درب جعبه قفل بوده و زمان صرف شده برای باز کردن درب جعبه موجب گسترش حریق شده است در صورتیکه اگر یک قفل مناسب در ساخت جعبه به کار می‌رفت در همان لحظات اولیه می‌توانستیم با یک هوزریل و خاموش کننده، آتش را مهار کنیم.

ابعاد و اندازه جعبه آتش نشانی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت جعبه آتش نشانی ابعاد آن است. امروزه این جعبه‌ها در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و هرکدام با توجه به ابعاد خود می‌توانند تجهیزات مختلف آتش نشانی را در خود جای دهند.

کیفیت لولای جعبه آتش نشانی

لولاها یکی از نقاط مهم در جعبه‌های آتش نشانی است که ممکن است به دلیل عدم برخورداری از کیفیت کافی در طولانی مدت دچار آسیب شوند. در آب و هوای مرطوب این آسیب‌ها بیشتربوده، بنابراین بهتر است تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از این مشکل اتخاذ شود. یکی از مشکلاتی که به دلیل عدم کیفیت لولا ممکن است به وجود بیاید سختی باز و بسته شدن درب جعبه و همچنین عدم انعطاف لولا و در نهایت شکستگی آن است. استفاده از لولای غیر فلزی مقاوم به شرایط محیطی و یا آبکاری لولا با فولاد ضد زنگ می‌تواند مانع بروز این مشکلات شود.

حک لوگوی درخواستی

برخی از مشتریان به دلیل تبلیغ کسب و کار خود و زیبایی ظاهری محصولات، درخواست حک لوگوی مد نظر خود بر روی جعبه‌های آتش نشانی را دارند. این فرایند پروسه‌ای زمانبر بوده و نیازمند دقت و طراحی است. بنابراین ثبت لوگوی سفارشی می‌تواند موجب افزایش قیمت جعبه آتش نشانی شود.

فرآیندهای تولید جعبه آتش نشانی

جعبه‌های آتش نشانی با کیفیت در فرآیند ساخت خود نیازمند تجهیزات پیشرفته برش و جوشکاری، پانچ و خمکاری CNC هستند. مونتاژ بی نقص اجزای مختلف یک جعبه آتش نشانی نیز به نیروی کار ماهر و مجرب نیاز دارد. خوشبختانه امروزه جعبه ‌های آتش نشانی به صورت انبوه تولید می‌شوند و از یکنواختی در جزئیات و کیفیت برخوردار هستند.

استحکام بدنه اصلی و درب جعبه آتش نشانی

جعبه‌های آتش نشانی ممکن است در طول عمرخود در اثر سرویس یا شرایط محیطی دچار آسیب شوند. همانطور که قبلا اشاره شده استفاده از ورق با ضخامت و جنس مناسب مطابق با الزامات آتش نشانی این مشکل را حل می‌کند.

زیبایی بصری و هماهنگی با نوع بنا

جعبه‌های آتش نشانی معمولا به عنوان عنصری اضافی و بر هم زننده زیبایی بصری ساختمان‌ها شناخته می‌شوند. اما امروزه تولید کنندگان این تجهیزات این قابلیت را دارند که مطابق با هویت بصری بنا، جعبه‌های آتش نشانی را طراحی کنند. اینگونه از جعبه‌ها با نام جعبه‌های آتش نشانی دکوراتیو شناخته می‌شوند.

تعبیه سوراخ جهت نصب جعبه آتش نشانی

اغلب جعبه‌های آتش نشانی موجود در بازار هیچگونه سوراخی جهت نصب ندارند. سوراخ کردن جعبه بعد از فرآیند رنگ کاری موجب آسیب به پوشش رنگ می‌شود. تولیدکنندگان برتر این تجهیزات هر گونه سوراخ کاری و پانچ بر روی بدنه را قبل از رنگ آمیزی انجام می‌دهند در نتیجه هیچ تغییری روی محصول نهایی از نظر کیفیت و زیبایی بصری ایجاد نمی‌شود.

تجهیزات داخل جعبه آتش نشانی

متعلقات جعبه آتش نشانی با توجه به سایز و ابعاد جعبه متفاوت است. این تجهیزات می‌تواند شامل شیلنگ و قرقره، شیر و کوپلینگ، هیدرانت، نازل و کپسول آتش نشانی باشد. قیمت جعبه آتش نشانی با توجه به کم و یا زیاد شدن این موارد متغیر است.

شهرت و اعتبار برند تولید کننده جعبه آتش نشانی

با توجه به اینکه این تجهیز ارتباط مستقیمی با جان و مال افراد دارد باید در خرید آن حساسیت به خرج دهیم. امروزه برندهای مختلفی اقدام به تولید جعبه آتش نشانی کرده‌اند، اما آنچه که مهم می‌باشد این است که استانداردهای لازم در تولید این تجهیز رعایت شده باشد تا خیال شما را از بابت تضمین کیفیت راحت کند. جعبه‌های آتش نشانی نیکوکار با استفاده از به روز‌ترین تکنولوژی‌ها و با رعایت تمام الزامات آتش نشانی تولید می‌شوند. شما با خرید این جعبه‌ها می‌توانید ایمنی مکان مورد نظر خود را تامین نمایید.

جنس قرقره داخل جعبه آتش نشانی

جنس هرزگرد یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت قرقره آتش نشانی و بالطبع قیمت جعبه آتش نشانی است. هرزگردها معمولا از جنس پلاستیک، برنج و یا آلومینیوم هستند که نوع پلاستیکی آن ارزان‌تر بوده در عوض طول عمر کمتری نیز دارد.

مناسب‌ترین قیمت جعبه آتش نشانی در کدام فروشگاه ارائه می‌شود؟

صنایع فلزی نیکوکار یکی از مراکز فروش جعبه آتش نشانی در تهران است. شما برای استعلام قیمت جعبه آتش نشانی توکار و همچنین قیمت جعبه آتش نشانی با شیلنگ و نازل می‌توانید با شماره‌های 02166973956 و 09356407035  تماس حاصل نمایید. مجموعه نیکوکار با بهره‌گیری از مشاوران متخصص خود، شما را در خرید بهتر یاری خواهد کرد.

 

 

مشاوره رایگان 09356407035