ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری

فهرست مطالب

ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری
ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری

یکی از هولناک‌ترین حوادثی که می‌تواند در زمانی کوتاه، بزرگترین خسارات جانی و مالی را ایجاد کند، بدون شک آتش سوزی است. خوشبختانه امروزه با روی کار آمدن انواع تجهیزات ایمنی و نصب آن‌ها در محیط‌های مختلف، خسارات ناشی از این حادثه به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و بیش از پیش ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری را یادآور می‌شود.

تنوع تجهیزات ایمنی که برای اعلام یا اطفاء حریق روی کار آمده است، بسیار زیاد می‌باشد اما یکی از رایج‌ترین سیستم‌ها که به احتمال زیاد آن را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مشاهده کردید، آژیر اعلام حریق است. آژیرها در زمان حادثه حکم راه نجاتی طلایی را دارند زیرا که افراد به سبب آن‌ها در کمترین زمان از حریق با خبر می‌شوند و اقدام به خروج از محل وقوع حادثه می‌نمایند.

بسیاری از کاربران به طور دقیق از کاربرد این سیستم باخبر نیستند و با شنیدن نام آن برایشان سوال پیش می‌آید که ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری چیست؟ اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌شود تا پایان این مطلب با مجموعه نیکوکار همراه باشید.

مجموعه نیکوکار هر آنچه را که نیاز است در مورد آژیرهای اعلام حریق بدانید در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. شما می‌توانید انواع آژیر‌های اعلام حریق را با قیمتی مناسب و کیفیتی فوق‌العاده از این مجموعه تهیه کنید.

آژیر اعلام حریق چیست ؟

قبل از پرداختن به موضوع اهمیت و ضرورت نصب آژیر اعلام حریق، بهتر است در ابتدا کمی با ماهیت این سیستم آشنا شویم. آژیر اعلام حریق در واقع بخشی از سیستم اعلام حریق است که این سیستم به مواردی مانند دود، گاز مونوکسید کربن، حریق و… حساس می‌باشد.

در صورتی که غلظت مواردی مانند کربن مونوکسید در هوا زیاد شود، آژیر اعلام حریق شروع به هشدار می‌کند. هشدارهای این سیستم مجموعه‌ای از افکت‌های صوتی و نوری است.

با وجود آژیر اعلام حریق دیگر شاهد خسارات جانی و مالی گسترده نخواهید بود زیرا که در کمترین زمان افراد از محل حادثه دور می‌شوند و از طرفی دیگر ماموران آتش نشانی با سرعت بیشتری خود را به محل وقوع می‌رسانند.

امروزه نصب این آژیرها به نسبت گذشته بسیار رایج‌تر شده است و در بیشتر مکان‌های عمومی مانند ساختمان‌های تجاری، مسکونی، بیمارستان‌ها، پارکینگ‌ها، مدارس و… قابل مشاهده هستند. علت استفاده بیشتر از این دستگاه به نسبت گذشته این است که افراد به این باور رسیدند که هزینه‌ای که برای آژیر اعلام حریق پرداخت می‌شود در قبال هزینه‌ها و خسارات جانی و مالی که ممکن است در صورت نبود آن رخ دهد، بسیار ناچیز است.

ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری چیست؟ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری چیست؟

بسیاری از افراد نصب آژیر اعلام حریق را جدی نمی‌گیرند و معتقدند ضرورتی برای نصب این سیستم وجود ندارد اما اگر این افراد از مزایای آژیر اعلام حریق باخبر شوند، بدون شک در نصب‌آن تردیدی نخواهند داشت. در ادامه به بررسی برخی از مزایای نصب آژیر اعلام حریق می‌پردازیم:

  1. حفاظت از جان: بدون شک اولین و مهم‌ترین ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری، حفاظت از جان افراد است. جالب است بدانید آژیرهای اعلام حریق به برق اضطراری متصل هستند و حتی زمانی که برق قطع می‌شود، این آژیرها از کار نمی‌افتند. در زمان قطعی برق آژیر اعلام حریق دارای افکت‌های نوری می‌باشد که به مسیریابی و پیدا کردن راه خروج، کمک ویژه‌ای می‌کند.
  2. حفاظت از مال و اموال: آژیرهای اعلام حریق معمولا به مراکز آتش نشانی متصل هستند و زمانی که به صدا در می‌آیند این مراکز به سرعت به محل وقوع حادثه اعزام می‌شوند و در نتیجه اطفاء حریق به سرعت انجام می‌شود و به اموال افراد خسارات کمتری وارد می‌شود. طبق آمار شدت خسارات ناشی از حریق در مکان‌هایی که دارای سیستم‌های اعلام حریق هستند به نسبت مکان‌های دیگر بسیار کمتر است؛ پس ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری باری دیگر اثبات می‌شود.
  3. مقرون به صرفه بودن: سیستم‌های اعلام حریق به نسبت سایر تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، قیمت بسیار به صرفه‌ای دارند. در واقع می‌توان گفت هزینه‌‌ای که در ازای این سیستم‌ها پرداخت می‌شود در برابر امکانات، کاربرد و مزایای آن عملا ناچیز است. از طرفی در نظر داشته باشید که سیستم‌های اعلام حریق متنوعی در بازار وجود دارند و افراد می‌توانند با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارند، مناسب‌ترین محصول را انتخاب کنند.
  4. نظارت: جالب است بدانید سیستم‌های اعلام حریق دارای کنترل پنل نیز می‌باشند و با وجود کنترل پنل استفاده کنندگان از این سیستم قادر هستند از راه دور نیز این سیستم را بررسی کنند. در واقع به زبان ساده تر می‌توان گفت زمانی که از این سیستم دور هستید به راحتی با استفاده از تلفن‌های همراه یا سایر تجهیزات می‌توانید از وضعیت آن باخبر شوید و اقدامات مناسب را انجام دهید.
  5. قابلیت نصب در محیط‌های مختلف: سیستم‌های اعلام حریق و آژیر اعلام حریق را در هر نقطه‌ای از ساختمان‌ها به راحتی می‌توان نصب نمود و محدودیتی در نصب ندارد.
  6. کارکرد 24 ساعته: آژیر و سیستم‌های اعلام حریق به صورت 24 ساعته در حالت هشدار هستند و در فعالیت آن‌ها هیچ گونه وقفه‌ای وجود ندارد. کارکرد 24 ساعته به افراد این اطمینان را می‌دهد که در هر ساعتی از شبانه روز نگرانی بابت وقوع حادثه نداشته باشند.

نکات طلایی ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاریآژیر اعلام حریق را در چه مکان‌هایی باید نصب کنیم؟

به صورت کلی در هر مکانی که احتمال وقوع حادثه آتش سوزی وجود دارد، باید آژیر اعلام حریق و سایر تجهیزات ایمنی را نصب نمود. پیشنهاد می‌شود از نصب آژیرها در مکان‌های زیر اصلا تردید نکنید:

  • جایگاه‌های سوخت و انبارهای سوخت
  • ساختما‌ن‌های اداری، تجاری و مسکونی
  • محیط‌های آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها
  • مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها
  • خانه‌های سالمندان
  • محیط‌هایی مانند هتل‌ها، مهمانسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و عمومی
  • تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی
  • نمایشگاه، کتابخانه، گالری و سالن مطالعه
  • و…

نکات طلایی ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری

  1. به منظور اطمینان از کیفیت محصولات ایمنی، حتما خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.
  2. آژیرهای اعلام حریق را در مکان‌هایی مناسب مانند نزدیک خروجی‌های اضطراری نصب نمایید.
  3. آپارتمان‌هایی که دارای 11 واحد و بیشتر هستند، حتما باید این محصول را تهیه کنند.
  4. سعی کنید به صورت دوره‌ای از سلامت آژیرهای اعلام حریق اطمینان خاطر حاصل کنید.
جمع‌بندی از ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری

اکنون اگر با دانستن ضرورت نصب آژیر اعلام حریق مسکونی و تجاری قصد خرید تجهیزاتی مانند آژیرهای اعلام حریق را دارید، توجه داشته باشید که کیفیت در این محصولات بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به منظور خرید تجهیزات ایمنی باکیفیت توصیه می‌شود از فروشگاه‌های معتبر و معتمد، آن‌ها را تهیه کنید.

فروشگاه معتبر نیکوکار یکی از بزرگترین مجموعه‌های عرضه کننده انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی است. شما می‌توانید از این فروشگاه بهترین تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. در واقع با خرید از فروشگاه نیکوکار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و کیفیت بالا و قیمت مناسب را باهم تجربه کنید.

این مجموعه دارای ارسال به سراسر کشور می‌باشد و تمامی سفارشات در سریع‌ترین زمان ممکن بسته بندی و ارسال می‌شوند. از دیگر مزایای این فروشگاه می‌توان به  داشتن پشتیبانی آن اشاره کرد. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا وجود مشکل در حین سفارش شما می‌توانید با تیم مجرب پشتیبانی مجموعه تماس بگیرید. تیم پشتیبانی برای داشتن خریدی بهتر شما را به بهترین نحو راهنمایی می‌کنند.

با محصولات باکیفیت مجموعه نیکوکار، ایمنی را تجربه کنید.