خرید شستی اعلام حریق، قیمت شستی اعلام حریق

شستی اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد؟

هشدار و اعلام خطر در مواقع بحران از دیر باز به صورت‌های گوناگونی وجود داشته است. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که اعلام خطر در هنگام بروز حادثه می‌تواند موجب حفظ جان و مال افراد بسیاری شود و خسارات احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای گوناگونی برای آگاهی سازی افراد حاضر در محل از بروز حادثه طراحی و ساخته شده است. شستی اعلام حریق یکی از محصولات حاصل از این پیشرفت بوده که در هماهنگی لازم با سایر اجزای سیستم اعلام حریق، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

در این مقاله از وبلاگ نیکوکار به تعریف شاسی اعلام حریق و سایر موارد مربوط به آن پرداخته‌ایم، بنابراین ممکن است با خواندن این مقاله به جواب سوالات احتمالی در رابطه با این محصول برسید، پس تا پایان با ما همراه باشید.

شستی اعلام حریق چیست؟

شستی اعلام حریق در گروه تجهیزات اعلام حریق قرار می‌گیرد و همان‌طور که از نامش پیداست به صورت دستی جهت اعلام آتش‌سوزی و قبل از شناسایی دود یا حرارت توسط دتکتورها، به منظور اطلاع ساکنین محل از وقوع حادثه و با فشردن دکمه مخصوصی که بر روی آن قرار دارد، استفاده می‌شود.

خرید شستی اعلام حریق، قیمت شستی اعلام حریق

به محض فشردن این دستگاه 2 الی 3 ثانیه زمان لازم است تا آلارم‌های اعلام حریق فعال شوند و بدین ترتیب پیام خطر در کمترین زمان ممکن به مرکز کنترل ارسال خواهد شد. این دستگاه در طول 50 سال اخیر تغییرات چندانی نداشته است و به عنوان ایستگاه‌های هشدار آتش در دیوارهای ساختمان‌ها نصب می‌شوند.

انواع شاسی اعلام حریق در چند دسته قرار می‌گیرد؟

شستی‌ها باید در مکان‌هایی که رفت و آمد در آن‌ها زیاد است نصب شوند تا افراد حاضر در آن محل بتوانند در صورت بروز حریق با فشار دادن شستی دیگران را از وجود حادثه با خبر کنند، از طرفی دیگر این سیستم‌ها باید در اماکنی مانند راه پله‌ها، ورودی و خروجی ساختمان‌ها نصب شوند تا امکان دسترسی سریع برای همگان وجود داشته باشد زیرا سرعت عمل در آتش سوزی بسیار ضروری است. به طور کلی این دستگاه یک عمل فیزیکی بوده و در چهار دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • شستی ریست‌پذیر (فشاری): این شستی را می‌توان با فشار دست فعال کرد و سپس به وسیله میکرو سوئیچ تعبیه شده آن را ریست کرد.
  • شستی شیشه شکستنی: این شستی همانطور که از نام آن پیداست با شکستن شیشه روی آن فعال شده و دستور رخداد حریق به پنل مرکزی ارسال می‌شود. در نهایت می‌توان بعد از اتمام عملیات شیشه آن را تعویض کرد.
  • شستی ضد انفجار: این شستی در محیط‌های صنعتی که نفت و گاز و مواد اشتعال‌زا وجود دارد، استفاده می‌شود.
  • شستی اعلام حریق ضد آب: این نوع شستی نیز مناسب محیط‌های صنعتی است که درجه حفاظتی با IP خاصی دارد که نشان دهنده میزان نفوذ پذیری آب و گرد و غبار بود و هر چقدر میزان این IP بیشتر باشد، درجه ایمین آن نیز بیشتر است.

نکته مهمی که وجود دارد ریست شستی اعلام حریق  یا بازگرداندن آن به حالت اولیه است که برای انجام این کار معمولا از ابزار یا کلید ویژ‌ه‌ای استفاده می‌شود تا دسته به حالت اول خود بازگردد.

چرا استفاده از شاسی اعلام حریق در ساختمان‌ها ضروری است؟

در هر ساختمانی علاوه بر سیستم‌های اعلام حریق خودکار مانند دتکتورها، به شستی اعلام حریق نیز نیاز است. زیرا این سیستم در صورت اختلال یا عدم عملکرد دتکتورهای موجود در محل، می‌توانند شرایط ایمنی مهمی را فراهم کنند.

سرعت عمل در هنگام بروز آتش سوزی بسیار مهم است. شستی‌های اعلام حریق می‌توانند قبل از شناسایی خطر توسط دتکتورها وارد عمل شوند و این امر نقش مهمی در تخلیه ساختمان و همچنین مهار حریق دارد.

قیمت شستی اعلام حریق به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت شستی اعلام حریق، با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است. به عنوان مثال شستی‌های اعلام حریق بی‌سیم یا وایرلس نسبت به انواع آدرس‌پذیر و متعارف گران‌تر هستند. از طرفی دیگر نوع برند نیز در قیمت آن موثر است. همچنین انتخاب محصولی با کیفیت که علاوه بر تضمین کارکرد آن، ماندگاری بیشتری نیز دارد موجب افزایش قیمت خواهد شد.

در هنگام خرید شستی اعلام حریق باید به این نکته توجه داشته باشیم که این سیستم با سیستم اعلام حریق همخوانی داشته باشد زیرا بسته به نوع سیستم اعلام حریق نحوه عملکرد شستی‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

انواع شستی اعلام حریق توکار و سایر تجهیزات اعلام حریق در صنایع فلزی نیکوکار با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

الزامات و بازرسی‌های مربوط به شاسی اعلام حریق به چه صورت است؟

  • مطابق با استاندارد NFPA 72، بازرسی بصری شاسی‌های اعلام حریق برای اولین بار در زمان نصب و هر شش ماه یکبار بعد از آن نیاز است.
  • بازرسی‌های چشمی برای شناسایی هر گونه انسداد بوده و می‌تواند شامل سرویس‌های لازم باشد.
  • بازرسی چشمی ممکن است توسط مالک ساختمان یا شخص دیگری باشد اما هر گونه سرویس‌دهی در این سیستم باید توسط متخصص آن انجام شود.
  • اعلام حریق دستی باید به صورت سالانه و مطابق با دستورالعمل سازنده آزمایش شود اما باید توجه داشه باشید که برخی شرکت‌های بیمه به آزمایش‌های مکرر نیاز دارند.
  • تکنسین قبل از آزمایش دستی اعلام حریق هر گونه هشدارها را غیر فعال می‌کند، تا مزاحمتی برای ساکنین ساختمان ایجاد نشود.
  • در هنگام آزمایش ممکن است یک تکنسین دستگیره را جهت فعال کردن ایستگاه هشدار بکشد در حالی که تکنسین دیگر صفحه پانل هشدار را نگاه می‌کند تا تایید نهایی را جهت فعال یا غیر فعال بودن شستی اعلام کند.
  • پس از آزمایش تکنسین با استفاده از یک کلید شستی را مجددا تنظیم می‌کند.
  • و نکته آخر اینکه شاید بهتر است مطمئن شوید که آیا ساختمان شما دارای تجهیزات اعلام حریق است یا نه و آیا این تجهیزات به درستی نصب شده اند یا نیاز به سرویس یا ارتقا دارند.

نکته مهم در مورد سیم کشی شستی اعلام حریق این است که دو نوع سیسم به این سیستم وصل شده و دو نوع سیم از آن خارج می‌شود که هر یک از سیم‌های مثبت و منفی وارد کانال جداگانه‌ای می‌شوند.

شستی اعلام حریق خودکار از کجا بخریم؟

صنایع فلزی نیکوکار مرکز فروش تجهیزات آتش نشانی در تهران است. محصولات این مجموعه با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها و با کیفیت‌ترین قطعات ساخته شده‌اند. انواع برندهای شناخته شده در این فروشگاه عرضه می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت شاسی اعلام حریق با شماره‌های 02166973956 و 09356407035  تماس حاصل نمایید و بعد از دریافت مشاوره در مورد نحوه نصب شستی اعلام حریق و کسب سایر اطلاعات از متخصصان و مشاوران نیکوکار، خرید خود را نهایی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره رایگان 09356407035