خرید قرقره هوزریل آتش نشانی

5 نکته که باید قبل از خرید قرقره هوزریل آتش نشانی بدانید

خرید تجهیزات آتش نشانی برای ساختمان‌هایی با کاربری مختلف، از مسکونی تا صنعتی، امری ضروری به شمار می‌رود. در نظر بسیاری از افراد کپسول آتش نشانی کافیست اما خرید قرقره هوزریل آتش نشانی برای بسیاری از فضاها ضروری است. واقعیت این است که خسارت هرگونه آتش‌سوزی احتمالی در یک ساختمان به حدی سنگین و بعضاً جبران‌ناپذیر است که عموم کسب‌وکارهای تازه‌تأسیس ترجیح می‌دهند که حتماً از تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی برای جلوگیری از بروز خسارت استفاده کنند.

جعبه‌های آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین تجهیزات اطفای حریق هستند که در دو نوع فایرباکس و هوزریل در بازار عرضه می‌شوند. قرقره آتش نشانی یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که درون هر دو نوع تجهیز فوق استفاده می‌شود. قرقره هوزریلی از نظر مکانیکی تجهیز فوق‌العاده ساده‌ای است و از ساختمان پیچیده‌ای برخوردار نیست. نکات مهمی برای خرید قرقره هوزریل آتش نشانی وجود دارد. با صنایع فلزی نیکوکار همراه باشید تا فوت‌و‌فن خرید قرقره آتش نشانی را بررسی کنیم.

قرقره هوزریل آتش نشانی چیست؟

هوزریل‌ها، بسته به موقعیت و نیاز، به دو صورت عرضه می‌شوند: درواقع یک هوزریل ممکن است که داخل جعبه آتش نشانی قرار داده شود یا اینکه بدون جعبه در موقعیت مناسب نصب شود. نکتۀ مهم درخصوص هوزریل این است که به‌طور مستقیم به شبکۀ آب‌رسانی متصل است. این شبکۀ آب‌رسانی می‌تواند متصل به لوله‌کشی آب شهری باشد یا اینکه مخزن جداگانه‌ای در موقعیت تعبیه می‌شود که تأمین آب از طریق آن صورت بگیرد. سیستم آب‌رسانی آتش‌نشانی در نقطۀ پایانی به ورودی قرقره هوزریلی متصل می‌شود.

خرید قرقره هوزریل آتش نشانی از این جهت برای ساختمان‌ها اولویت دارد که کارکردن با آن بسیار راحت است. افراد غیرمتخصص نیز می‌توانند تا قبل از حضور مأموران آتش‌نشانی در محل آتش‌سوزی، با استفاده از هوزریل آتش‌نشانی به‌راحتی حریق را کنترل کنند.

قرقره هوزریلی از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

یکی از نکات مهمی که در خرید قرقره هوزریل آتش نشانی باید بدانید این است که از چه اجزایی تشکیل شده است. قرقره هوزریلی به‌طور‌کلی از سه جزء تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از:

1. هرزگرد

هرزگرد درواقع شیئی فلزی است که شیلنگ آتش نشانی به دور آن پیچیده می‌شود و با حرکت دوار آن می‌توان شیلنگ را به دورش چرخاند. هرزگرد دو نقش مهم را ایفا می‌کند که عبارت‌اند از:

• سرعت عمل برای جداکردن شیلنگ آتش‌نشانی از روی قرقره را افزایش می‌دهد.

• بدون آنکه نیاز باشد کل شیلنگ را از روی قرقره باز کرد، می‌توان کار اطفای حریق را انجام داد.

2. شیلنگ پلاستیکی

در هوزریل آتش‌نشانی از شیلنگ پلاستیکی استفاده می‌شود که معمولاً از جنس PVC یا پلی وینیل کلرید تولید می‌شود. نکتۀ مهم درخصوص شیلنگ پلاستیکی آن است که برای اتصال به نازل، به کوپلینگ و هیدارنت نیاز ندارد. برای آنکه مقاومت شیلنگ در برابر آتش افزایش پیدا کند، از الیاف مقاوم در ساختار شیلنگ نیز استفاده می‌شود. شیلنگ‌های قرقره هوزریلی معمولاً از قطر 19 میلی‌متر برخوردار هستند و طول آن‌ها نیز برابر 20 متر در نظر گرفته می‌شود.

3. نازل

اگر بتوانیم کاری کنیم که آب با فشار بالا روی آتش ریخته شود، شانس خاموش‌شدن سریع‌تر آتش افزایش پیدا می‌کند. برای آنکه بتوان آب را با فشار بیشتری روی سطح آتش منتقل کرد، از نازل استفاده می‌شود. نازل از نظر ظاهری شبیه مخروطی ناقص است که سر شیلنگ نصب می‌شود و سرعت و فشار خروج آب را افزایش می‌دهد.

موقعیت مناسب برای نصب قرقره هوزریل آتش نشانی

یکی از نکات مهمی که بعد از خرید قرقره هوزریل آتش نشانی باید مورد توجه قرار گیرد، پیداکردن موقعیت مناسب برای نصب آن در محل است. چند نکتۀ اساسی در این زمینه وجود دارد که به ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• قرقره هوزریلی حتماً باید در معرض دید باشد و هیچ‌گونه مانعی بر سر راه دستیابی افراد به آن قرار نداشته باشد.

• ارتفاع 1 تا 1.5 متری از سطح زمین، بهترین ارتفاع برای نصب قرقره آتش نشانی است.

• این قرقره‌ها باید در نزدیکی درب‌های ورودی و خروجی ساختمان‌ها نصب شوند.

• طول شیلنگ آتش‌نشانی 20 متر است و معمولاً تا 10 متر نیز قدرت پرتاب آب دارد. به همین دلیل باید به فاصلۀ هر 30 متر، یک قرقره آتش نشانی نصب شود.

• حتماً باید قرقره هوزریلی را روی دیواری نصب کنید که تحمل وزن آن را داشته باشد.

 

خرید قرقره هوزریل آتش نشانی - نیکوکار

 

خرید قرقره هوزریل آتش نشانی چه مزیتی در مقایسه با کپسول آتش نشانی دارد؟

بسیاری از مواقع افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای خرید قرقره هوزریل آتش نشانی، کپسول آتش نشانی . در این قسمت قصد داریم به مزایای هوزریل آتش‌نشانی اشاره کنیم تا بتوانید تصمیم نهایی برای انتخاب بین این دو تجهیز را به‌درستی اتخاذ کنید.

 

1. محدود‌نبودن ظرفیت قرقرۀ هوزریلی برای اطفای حریق

کپسول آتش نشانی ظرفیت محدودی دارد و نهایتاً ظرف 60 ثانیه به‌طور کامل مخزن آن خالی می‌شود. درمقابل، قرقره هوزریلی می‌تواند جریان پیوستۀ آب را برای اطفای حریق مهیا کند.

 

2. تهدید کمتر با استفاده از قرقره هوزریل آتش نشانی

برای استفاده از کپسول آتش نشانی باید حتماً خود را به محل آتش‌سوزی نزدیک کنید؛ چراکه شیلنگ کپسول‌ها معمولاً کوتاه است. به این ترتیب شما در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرید. درحالی‌که با خرید قرقره هوزریل آتش نشانی می‌توانید به کمک شیلنگ طولانی آن از فاصلۀ دور کار اطفای حریق را انجام دهید. به این ترتیب خطر جانی کمتری شما را تهدید می‌کند.

 

3. پوشش مساحت بیشتر با استفاده از قرقره هوزریلی

شیلنگ قرقره حدود 20 متر طول دارد و قدرت پرتاب آب آن نیز حدود 10 متر است. به این ترتیب به کمک شیلنگ قرقره هوزریلی می‌توان فضای بسیار بیشتری را در مقایسه با کپسول تحت پوشش قرار داد.

 

4. بدون نیاز به شارژشدن

کپسول آتش نشانی باید در بازه‌های زمانی مختلفی شارژ شود. این در حالی است که هوزریل‌ها به‌هیچ‌وجه نیاز به شارژشدن ندارند و به‌طور پیوسته به منبع تأمین آب متصل هستند؛ درنتیجه هزینۀ جاری استفاده از هوزریل در مقایسه با کپسول آتش‌نشانی به‌مراتب کمتر است. طبق استاندارد، قرقره‌های هوزریل‌ باید سالانه یک بار مورد بازرسی ایمنی قرار بگیرند تا صحت عملکرد آن‌ها مورد تأیید کارشناس متخصص قرار بگیرد.

 

قیمت قرقره هوزریل آتش نشانی نیکوکار

مهم‌ترین عامل اثرگذار در قیمت قرقره آتش نشانی هوزریلی، جنس هرزگرد آن است. هرزگرد از جنس‌های مختلفی مانند برنج، آلومینیوم و پلاستیک تولید می‌شود. هرزگرد پلاستیکی هزینۀ کمتری دارد؛ اما درمقابل عمر و استحکام چندانی هم ندارد. بهترین گزینه برای خرید قرقره هوزریل آتش‌نشانی، هرزگرد آلومینیومی یا برنجی است.

 

بهترین مرکز خرید قرقره هوزریل آتش نشانی در تهران کجاست ؟

درمجموع خرید هوزریل آتش نشانی در مقایسه با فایر باکس ارجحیت دارد؛ چراکه استفاده از هوزریل به تخصص و مهارت چندانی نیاز ندارد و عموم مردم می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند؛ اما برای استفاده از فایر باکس باید حتماً آموزش‌های لازم دیده شود.

صنایع فلزی نیکوکار به‌عنوان برترین تولیدکننده تجهیزات آتش نشانی در کشور فعالیت می‌کند و تمام محصولات خود را منطبق بر استانداردهای بین‌المللی تولید کرده و در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد. درصورتی‌که برای خرید قرقره هوزریل آتش نشانی نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می‌توانید با همکاران ما تماس حاصل کنید.

 

مشاوره رایگان 02166973956