تفاوت هوزریل و فایرباکس

7 تفاوت هوزریل و فایرباکس در نوع قرقره‌ها

از آنجایی که آتش سوزی یکی از هولناک‌ترین حوادثی است که خسارات زیادی را به همراه دارد، امروزه برای مهار و کنترل آن در کمترین زمان ممکن تجهیزات منحصر به فردی وارد بازار شدند. آیا تاکنون نام هوزریل و فایر باکس را شنیده‌‌اید؟ این دو از بهترین تجهیزات مختص به اطفاء آتش هستند؛ به همین دلیل تفاوت هوزریل و فایرباکس را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

با کمک این تجهیزات می‌توانید قبل از گسترده شدن و شعله‌ور شدن آتش، آن را به راحتی مهار کنید و از جان و مال خود محافظت کنید. معمولا افراد با شنیدن نام این دو محصول، سوال برای آن‌ها پیش می‌آید که تفاوت آن‌ها در چیست؟

این دو محصول با وجود شباهت‌های زیادی که باهم دارند اما دارای تفاوت‌هایی نیز می‌باشند. به طور مثال یکی از تفاوت‌های بزرگ این دو محصول تفاوت در نوع قرقره‌های آن‌ها است.

در ادامه مقاله مجموعه نیکوکار سعی دارد به بررسی کامل تفاوت هوزریل و فایرباکس در نوع قرقرههای به کار رفته در آنها بپردازد.

فایر باکس و هوزریل

قبل از بررسی تفاوت هوزریل و فایرباکس بهتر است در ابتدا با تعریف هوزریل و فایرباکس به طور خلاصه آشنا شوید.

  • تفاوت هوزریل و فایرباکسقرقره فایر باکس یا همان بلبرینگی :فایر باکس یکی از تجهیزات مختص به خاموش کردن آتش است که به احتمال زیاد تاکنون در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌های عمومی، بیمارستان‌ها، جایگاه‌های سوخت و حتی ساختمان‌های مسکونی و اداری این جعبه‌ها را دیده‌اید. تجهیزات موجود در این محصول شامل مواردی مانند قرقره، شلنگ، نازل است.
  • قرقره هوزریل :هوزریل‌ها یکی دیگر از تجهیزات مختص به اطفاء آتش هستند. هوزریل همیشه همراه با یک جعبه است. تجهیزات موجود در این محصول شامل مواردی مانند قرقره، شلنگ، شیر ورودی و نازل است.

تفاوت هوزریل و فایرباکس در نوع قرقره‌ها

حالا که با این تجهیزات به طور خلاصه آشنا شدیم بهتر است به بررسی تفاوت هوزریل و فایرباکس بپردازیم. همانطور که می‌دانید قرقره وظیفه نگهداری از شلنگ و منبع تغذیه آب را برعهده دارد. در ادامه به لیست تفاوت هوزریل و فایرباکس اشاره خواهیم کرد:

  1. اولین تفاوت تفاوت هوزریل و فایرباکس مربوط به ساختار آن‌ها است. قرقره آتش نشانی که به آن قرقره بلبرینگی نیز می‌گویند دارای یک شفت و یک بلبرینگ است و قرقره هوزریل دارای مغزی برنجی است.
  2. یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی این دو محصول، تفاوت در سایز لوله‌های متصل به این قرقره‌ها است. با توجه به اینکه در جعبه‌های آتش نشانی یا همان فایر باکس از سیستم خشک یا تر استفاده می‌کنند، سایز لوله‌های متصل به قرقره ½ 1 یا ½ 2 اینچ می‌باشد. در هوزریل این سایز متفاوت است و اگر از سیستم تر استفاده شود سایز لوله متصل به قرقره ¾ یا 1 اینچ در نظر گرفته می‌شود.
  3. برای قرقره هوزریل معمولا از شلنگ‌های لاستیکی و در قرقره‌های بلبرینگی از شلنگ‌های کنفی یا همان نخ پرلون استفاده می‌کنند.
  4. یکی از تفاوت‌های مهم جعبه آتش نشانی و هوزریل، تفاوت در جمع‌آوری شلنگ آن‌ها است. جالب است بدانید که بعد از استفاده از شلنگ هوزریل شما می‌توانید به راحتی آن را به دور قرقره بپیچید و آن را جمع‌آوری کنید اما در قرقره‌های بلبرینگی امکان جمع‌آوری سریع شلنگ وجود ندارد و حتما باید شلنگ قبل از جمع آوری به طور کامل خشک شود. در صورتی که شلنگ به صورت خیس جمع شود، طول عمر آن کاهش می‌یابد و به مرور با مشکلاتی مانند پوسیدگی مواجه می‌شود.
    تفاوت هوزریل و فایرباکس در نوع قرقره‌ها
  5. شیرهایی که به قرقره هوزریل و بلبرینگی متصل می‌شود دارای نوع و سایز متفاوت هستند. شیرهایی که برای قرقره هوزریل معمولا استفاده می‌شوند، از نوع توپی یا شیر آبی گازی هستند و سایز این شیرها به طور تقریبی ¾ یا 1 اینچ می‌باشد. برای قرقره بلبرینگی نیز از شیرهایی با سایز تقریبی ½ 1 و ½ 2 اینچ استفاده می‌کنند.
  6. در هنگام وقوع حادثه در قرقره هوزریل شلنگ لاستیکی به راحتی به حرکت در می‌آید اما شلنگ کنفی بر روی قرقره بلبرینگی برای باز شدن زمان بیشتری نیاز دارد.
  7. آخرین تفاوت هوزریل و فایرباکس به کارکرد و آموزش استفاده از آن‌ها برمی‌گردد. توجه داشته باشید که برای استفاده از قرقره بلبرینگی و شلنگ آن نیاز به دریافت آموزش‌های لازم است اما کارکردن با قرقره هوزریل بسیار آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد. این آموزش مربوط به مواردی مانند نحوه باز و بسته کردن شلنگ است به طور مثال شما باید بدانید که برای اطفاء آتش توسط شلنگ کنفی باید به طور کامل این شلنگ باز شود اما برای استفاده از شلنگ لاستیکی موجود در هوزریل نیازی به باز شدن کامل آن نیست.

جمع‌بندی از تفاوت هوزریل و فایرباکس

مجموعه نیکوکار یکی از معتبرترین مجموعه‌‌ها در حوزه فروش و عرضه انواع محصولات ایمنی و آتش نشانی است. این مجموعه تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت ارائه می‌دهد. عرضه محصولات به صورت باکیفیت سبب شده تا مجموعه نیکوکار رضایت حداکثری مشتریان خود را داشته باشد و از طرفی دیگر از رقبای خود به طور ویژه‌ای پیشی بگیرد.

شما عزیزان هر کجای ایران عزیزمان که باشید می‌توانید محصولات مورد نظر خود را به این مجموعه سفارش دهید زیرا ارسال محصولات توسط فروشگاه نیکوکار به سراسر ایران انجام می‌شود. در صورت نیاز به هر گونه دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی فروشگاه نیکوکار تماس بگیرید.

تیم پشتیبانی نیکوکار شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی می‌کنند.

 

مشاوره رایگان 09356407035