ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف

6 استاندارد ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف

آتش سوزی در زمان گذشته یکی از هولناک‌ترین اتفاقات به شمار می‌رفت که در کمترین زمان جان و مال افراد را تصرف می‌کرد. امروزه با روی کار آمدن انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی به راحتی می‌توان آتش سوزی را کنترل و مهار کرد. یکی از تجهیزات آتش نشانی که در اطفاء آتش اهمیت زیادی دارد، جعبه آتش نشانی می‌باشد؛ به همین دلیل در این نوشتار به بررسی ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف می‌پردازیم.

با نصب و خرید جعبه آتش نشانی در مکان‌هایی مانند ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری می‌توان حتی آتش‌های گسترده و قدرتمند را کنترل کرد.

آیا شما از چگونگی نصب جعبه‌های آتش نشانی و ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف مطلع هستید؟ یکی از مواردی که افراد در هنگام نصب جعبه‌های آتش نشانی باید به خوبی از آن مطلع باشند، استانداردهایی است که برای نصب این تجهیزات در نظر گرفتند. به طور مثال افراد در هنگام نصب این جعبه‌ها باید به ارتفاع جعبه تا سطح زمین توجه لازم را داشته باشند.

اگر علاقه‌مند به یادگیری کلیه نکات و استانداردهای ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف هستید تا پایان این مقاله با مجموعه نیکوکار همراه باشید.

ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف

استاندارد ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف چقدر است؟

همانطور که گفته شد نصب جعبه‌های آتش نشانی باید طبق اصول و استانداردهای تعیین شده باشد، در ادامه به توضیح کامل این اصول می‌پردازیم:

  1. به صورت کلی توصیه می‌شود جعبه‌های آتش نشانی را با توجه به نوعی که دارند حداقل 150 سانتی متر از سطح زمین فاصله دهید.
  2. اگر از جعبه آتش نشانی توکار استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که ارتفاع جعبه تا کف زمین باید بیشتر از 70 سانتی متر باشد.
  3. اگر قصد دارید جعبه آتش نشانی روکار نصب کنید، توجه داشته باشید که جعبه تا کف زمین حداقل 130 سانتی متر باید فاصله داشته باشد.
  4. یکی از نکات مهم در نصب جعبه‌های آتش نشانی، توجه به شلنگ موجود در این جعبه است. جعبه آتش نشانی باید به گونه‌ای نصب شود که شلنگ را بتوان به راحتی و به صورت کامل از آن بیرون آورد.
  5. به منظور استفاده راحت از شلنگ آتش نشانی بهتر است فاصله قرقره آتش نشانی تا کف زمین تقریبا بین 140 تا 160 سانتی متر باشد.
  6. اجزای درون جعبه آتش نشانی باید حداقل 10 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند تا در هنگام وقوع حادثه استفاده از آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود.

مناسب‌ترین مکان برای نصب جعبه آتش نشانی کجاست؟

حالا که با ارتفاع جعبه آتش نشانی از کف آشنا شدید، شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین مکان برای نصب این جعبه کجاست؟ برای دریافت پاسخ این سوال نکات ذکر شده زیر را دنبال کنید:

  1. مهم‌ترین اصل در انتخاب مکان مناسب جعبه آتش نشانی این است که مکان انتخابی کاملا در دسترس و در دید همه افراد ساختمان باشد.
  2. توصیه می‌شود برای اطلاع دادن از مکان دقیق جعبه آتش نشانی، حتما تابلو اعلانی برای آن در ساختمان قرار دهید. سعی کنید تابلو اعلان را در مسیرهایی قرار دهید که رفت‌و‌آمد از آن مسیرها زیاد باشد تا مطمئن شوید همه ساکنان یا کارکنان می‌توانند تابلو را ببینند.
  3. از نصب جعبه‌های آتش نشانی در مکان‌های ایزوله شده در برابر حریق خودداری کنید.
  4. مکان‌هایی را برای نصب این جعبه‌ها در نظر بگیرید که به واسطه این مکان‌ها، باز و بسته کردن درب این تجهیزات به راحتی امکان پذیر باشد. به بیان ساده‌تر از نصب جعبه در مکان‌هایی که مانعی برای باز و بسته شدن راحت درب جعبه وجود دارد، خودداری کنید.

ارتفاع جعبه آتش نشانی از کفخرید انواع جعبه آتش نشانی از فروشگاه نیکوکار

اگر قصد خرید انواع جعبه‌های آتش نشانی را دارید، فروشگاه نیکوکار یکی از بهترین پیشنهادها برای شما عزیزان محسوب می‌شود. فروشگاه نیکوکار ارائه دهنده انواع تجهیزات ایمنی و آتش نشانی است. با وجود این مجموعه نیازی نیست نگران محصولات بی‌کیفیت باشید زیرا تمامی محصولات موجود در این فروشگاه از بهترین کیفیت برخوردار هستند.

هر جای ایران عزیزمان که باشید می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را به فروشگاه نیکوکار سفارش دهید. مجموعه نیکوکار به منظور کسب حداکثری رضایت مشتریان، تمامی محصولات خود را با بهترین قیمت به فروش می‌رساند.

با محصولات فروشگاه نیکوکار ایمنی را به خانه‌های خود هدیه دهید.

مشاوره رایگان 09356407035