مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع

مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع

اگر شغل شما به گونه‌ای است که باید همیشه در ارتفاع باید، نیاز به یک کلاه ایمنی و کاملا استاندارد دارید. افرادی که در کار ساخت و ساز و داربست‌ هستند، در معرض خطر زیادی قرار دارند. طبق قانون الزامی است کلیه کارگرانی که زمان زیادی را در ارتفاع به سر می‌برند باید از کلاه ایمنی مناسب استفاده کنند تا محافظ سر آن‌ها باشد. در این مقاله قصد داریم مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع را مورد بحث قرار دهیم.

کلاه ایمنی در ارتفاع مناسب چه مشاغلی است؟

در برخی از مشاغل افراد با انرژی الکتریکی، ارتفاع و انرژی گرمایی سروکار دارند اما برخی دیگر احتمال سقوط اجسام سنگین حین کار روی سر کارگران وجود دارد؛ بنابراین استفاده از کلاه ایمنی برای چنین افرادی ضروری است‌. کاربرد کلاه ایمنی کار در ارتفاع، از هر گونه آسیب یا ضربه و همچنین سقوط یک جسم روی سر شما جلوگیری می‌کند به همین دلیل مهندسین و کارگران ساختمانی برای سلامت بدن به خصوص مغز از کلاه ایمنی برای جلوگیری از سقوط اجسام سنگین و ریزش آوار استفاده می‌کنند. همچنین جوشکاران، آتش‌نشان‌ها، برق‌کاران، خلبانان، شهرداری، سوارکاران، دوچرخه‌سواران، کارگرانی که وظیفه قطع درختان به عهده دارند، پالایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و… برای محافظت از سر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند.

مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع

مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع شامل، محافظت سر در برابر ضربات سنگین بالای سر، محافظت در برابر ضربه‌های جانبی کم، و بند چانه‌ای که کلاه روی سر محکم نگه می‌دارد. ما قصد داریم در این بخش هر کدام را به طور مفید و مختصر توضیح دهیم.

  • محافظت در برابر ضربات سنگین بالای سر

سر عضو مهم بدن است بنابراین از کار‌هایی که احتمال آسیب به سر وجود دارد باید دوری کرد یا از کلاه ایمنی استاندارد و مخصوص استفاده کرد. این کلاه به شما کمک می‌کند هنگام سقوط اجسام از بالا، سر شما آسیب نبیند. برای نمونه، در کنار ساختمانی بلند مرتبه در حال ساخت و ساز قرار گرفته‌اید یا درختکار هستید بنابراین خطرات زیادی در بالای سر، شما را تهدید می‌کند. زمانی که جسم خارجی از بالا روی سر شما می‌افتد اگر کلاه ایمنی استاندارد باشد پوسته آن نیروی ضربه‌ را به خود جذب می‌کند.

  • مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاعمحافظت در برابر ضربه‌های جانبی کم

هنگام کار در ارتفاع، احتمال خطر بسیار است اما ممکن است این بار از بالا سقوط نکند و خطر در اطراف شما باشد. زمانی که جسم خارجی از بالا روی سر شما پرتاب می‌شود شاید صدمه‌ای نبیند اما اندکی ضربه به سر وارد می‌شود. مثلا در مسیر سقوط سر شما به جای برخورد کند یا به سمت طرفین تاب بخورید به همین علت داشتن کلاه ایمنی کار در ارتفاع از سر و ضربه‌های جانبی مختلف جلوگیری می‌کند.

  • بند چانه‌ای جهت محکم نگه داشتن کلاه ایمنی روی سر

فرض کنید خطری از بالا شما را تهدید می‌کند و به محض افتادن روی سر کلاه نباید به هیچ عنوان جابجا شود یا از سر شما خارج شود. بنابراین هنگام کار در ارتفاع بند چانه ای را محکم ببندید این یک امر ضروری  برای پیشگیری از اتفاقات ناگهانی در ارتفاع است. کلاه‌های ایمنی کار در ارتفاع، بند چانه ایمن‌تری دارند و می‌توانند نیروی زیادی را به خود جذب کنند.

کلاه ایمنی کار در ارتفاع از چه چیزی ساخته شده است؟

این کلاه‌ها از دو قسمت پوسته بیرونی و خارجی ساخته شده‌اند و در برابر ضربات خارجی و نیرو‌ها دوام بالایی دارد. بخش داخلی کلاه که به آن یراق می‌گویند، پوسته بیرونی را بدون تماس با سر، به خوبی نگهداری می‌کند و هنگام برخورد جسم سنگین نیرو وارده را به خود جذب می‌کند. پوسته بیرونی از جنس‌های مختلفی همچون پی وی سی، فایبرگلاس، پلیمر و آلومینیوم ساخته شده است. کلاه‌های ایمنی ABS از لحاظ استحکام و دوام فوق العاده هستند.

ویژگی‌های کلاه ایمنی کار در ارتفاع

یک کلاه ایمنی کار در ارتفاع، باید ویژگی محافظتی داشته باشد. در ادامه خصوصیات کلاه ایمنی را شرح می‌دهیم؛

  1. مجهز به بند چانه
  2. طراحی استاندارد و فوق العاده راحت برای فعالیت مشاغل پر خطر
  3. از کلاه به نحوه صحیح استفاده کنید تا کارایی و کیفیت آن حفظ شود. دد صورت آسیب‌دیدگی کلاه را تعویض کنید.
  4. از این موضوع اطمینان داشته باشید که کلاه در مواقع لازم و در مکان‌های مناسب به درستی استفاده می‌شود.
  5. برای تهیه کلاه ایمنی کار در ارتفاع به مراکز معتبر تجهیزات جانبی مراجعه کنید.
  6. وزن سبکی داشته و از خطرات الکتریکی، سقوط اجسام، پاشش فلزات حرارت دیده و… بر سر کاربر جلوگیری می‌کند.

استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در صنایع مختلف به ویژه مشاغلی که در ارتفاع سروکار دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های کلاه ایمنی کار در ارتفاعمزیت استفاده از مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع

کلاه‌های ایمنی کار در ارتفاع در جنس‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود. جنس پوسته خارجی آن‌ها ساخته شده از پلیمر‌های شیمیایی و کربن است‌. کلاه‌های ایمنی که پوسته‌ کربن دارند از وزن سبک، استحکام فوق العاده بالا در مقابل حرارت، برق و ضربات برخوردار هستند. پس به طور کلی پوسته کلاه‌های ایمنی نوع اول و نوع دوم از کربن ساخته شده است.

پوسته خارجی کلاه‌های ایمنی کار در ارتفاع، پلیمر بوده و از لحاظ دوام و مقاومت نسبت به کلاه‌های ایمنی پوسته کربنی کم‌تر است. به همین دلیل تهوع هوا به درستی انجام نشده و گزینه مناسبی برای ساخت کلاه‌های ایمنی نوع سوم نیستند.

نتیجه‌گیری از مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع

ما در این نوشته مشخصات کلاه ایمنی کار در ارتفاع را با کاربران گرامی در میان گذاشتیم. این کلاه‌ها یکی از ضروری‌ترین نیاز‌ها برای مشاغل پر خطر است. کلاه ایمنی کارکنان را در برابر صدمات جبران‌ناپذیر حتی مرگ محافظت می‌کند. انتخاب این کلاه‌ها علاوه بر حفظ جان افراد، در انجام سریع کارها، صرفه جویی در زمان و داشتن ایمنی در محیط موثر هستند.

کاربران گرامی جهت خرید کلاه ایمنی کار در ارتفاع کافیست به سایت فروشگاهی نیکوکار مراجعه کنید و با مشاهده تمام مدل‌ها نوع دلخواه را انتخاب و خریداری نمایید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمای پیش از خرید و حین خرید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان 09356407035